رگولاتوری

May 12, 2015
9:30 سه شنبه، 22ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69962

پاسخ لاریجانی به نوبخت درباره طرح ادغام دو شورا: مطلبی از طرف مقام معظم رهبری در مورد طرح ادغام به ما منتقل نشده

رییس مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی در پاسخ به نوبخت، گفت: مطلبی از طرف رهبری در مورد این طرح به ما منتقل نشده است.
 
محمدباقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در جریان رسیدگی به طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی و حذف ماده 4 قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار کرد: طرحی که اکنون در دستور کار مجلس قرار گرفته است به این نکته تاکید دارد که در راستای اجرای مصوبات شورای عالی فضای مجازی قرار است که شورای فناوری اطلاعات منحل و در شورای عالی فضای مجازی ادغام شود.
 
وی همچنین اظهار کرد: تعدادی از نمایندگان به بنده رجوع کردند که این طرح در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری تهیه شده است البته فکر می‌کنم اگر رهبری نظری داشتند از طریق رییس مجلس به ما ابلاغ می‌کردند.
 
بر اساس این گزارش، علی لاریجانی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در این باره اظهار کرد: مطلبی از طرف رهبری در مورد این طرح به ما منتقل نشده است.
 
نوبخت با اشاره به اعضای شورای عالی فضای مجازی گفت: اطلاعات نادرست و غلطی در اختیار نمایندگان است که اعضای شورای عالی فضای مجازی در شورای عالی فناوری اطلاعات عضویت دارند در حالی که 12 وزیر عضو شورای فناوری اطلاعات هستند که در شورای عالی فضای مجازی حضور ندارند.
 
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور همچنین یادآور شد: در بودجه 94 بیش از 4000 میلیارد تومان در اختیار وزارت ارتباطات قرار داده شد که با سیاست‌های شورا آن را به منظور تقویت زیرساخت‌ها توزیع کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.