تلفن همراه

گجت

May 12, 2015
14:58 سه شنبه، 22ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69981

بهترین گجت‌های سلامت و تفریح

دنیای دیجیتال هر روز محصولی جدید و عجیب‌تر از قبل به کاربران ارایه و آنها را متعجب می‌کند. محصولاتی که شاید تا پیش از این تصور عرضه آنها را نمی‌کردیم و به تماشای آنها در فیلم‌های تخیلی بسنده می‌کردیم. اما حالا علم و تکنولوژی این دستگاه‌ها را در اختیار کاربران قرار داده‌اند و می‌توان ردپای تکنولوژی را در تمام بخش‌های زندگی می‌توان مشاهده کرد. می‌توان گفت امروزه اکثر اموری که انجام می‌دهیم (از تجاری گرفته تا آموزشی ، تفریحی و سرگرمی) با کمک گجت‌های دیجیتالی ساده‌ و سریع‌تر انجام می‌شود. این موضوع بهانه‌ای شد تا ما در این بخش به معرفی تعدادی از گجت‌های دیجیتالی و کامپیوتری عجیب، جدید و باقابلیت بپردازیم. دستگاههای دیجیتالی که گاه با وجود پیچیدگی‌های ظاهری که دارند قابلیت‌های کاربردی بسیار ساده‌ای داشته و کمترین میزان انرژی را مصرف می‌کنند. اگر به این موضوع علاقه‌مندید و می‌خواهید با این دستگاه‌های دیجیتالی آشنا شوید این مطلب را بخوانید.
                          
درها را باز می‌کند
بسیاری از ما به دلیل مشغله کاری و هزار و یک دلیل دیگر ممکن است رمز عبور حساب‌های اینترنتی را فراموش کنیم.
Nymi برای کمک به ما در چنین شرایطی آمده است.
این گجت در حقیقت یک دستبند دیجیتال است که از طریق آن می‌توانیم به هر حساب اینترنتی بدون آنکه نیازی باشد پسوورد آن داشته باشیم را دسترسی پیدا کنیم.این دستبند فعالیت‌های الکتریکی قلب کاربر را شناسایی کرده و اجازه ورود به آن را می‌دهد. این گجت به زودی در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.
گام‌های‌تان را می‌شمارد
کفی کفش GlaglaDigitsole یک کفی باتری‌دار است که علاوه بر اینکه به سنسور گام‌شمار مجهز شده است در فصول سرد سال پای شما را گرم و در فصول گرم پای شما را خنک می‌کند.این کفی کفش بر خلاف ظاهر ساده‌ای که دارد قادر است تعداد قدم‌های شما را شمرده و از طریق بلوتوث نسخه 4 به گوشی هوشمندتان منتقل کند. 
قیمت این کفی در حدود 200 دلار است.
مواظب پوست شماست
Oku گجتی پوشیدنی است که وعده ردیابی وضعیت سلامتی پوست را داده است و یک رژیم سفارشی ضد پیری برای کاربران تهیه کرده است. در واقع این گجت یک دستگاه شخصی اسکن پوست است که باید آن را به آیفون وصل کنید و از طریق آن آسیب‌هایی که به پوست‌تان می‌رسد را ببینید.
دما را تنظیم می‌کند
Nest یک ترموستات هوشمند است که توسط دو نفر از کارمندان سابق اپل طراحی شده است. این ترموستات متصل به وب می‌تواند عادات شما را یاد بگیرد و دمای خانه را بدون نیاز به دخالت شما تنظیم کند. 
البته این دستگاه، ظاهر بسیار خوبی دارد و نمای دفتر و یا خانه شما را ناخوشایند نمی‌کند.
بازی می‌کند
اسکچرز که یک تولیدکننده‌ نام‌آشنای کفش است کفش هوشمندی را به بازار معرفی کرده است که امکان اجرای بازی سایمن را دارد.
در این کفش صداها و نحوه‌ روشن و خاموش شدن چراغ‌ها شبیه به نسخه‌ کلاسیک و آرکید بازی است.
اسکچرز ادعا کرده است که ۶۵ هزار ترکیب صدا را برای این بازی در نظر گرفته است. 
روی این کفش‌ها دکمه‌های مربوط به بازی سایمن قرار داده شده تا کودکان بتوانند با فشار دادن دکمه‌ها، این بازی را تجربه کنند. سایمن یک بازی قدیمی و کلاسیک است که در آن کامپیوتر دکمه‌های مختلف را به ترتیب خاصی روشن می‌کند و سپس نوبت کاربر است تا آن دکمه‌ها را با همان ترتیب فشار دهد. پس از پشت سر گذاشتن هر مرحله، تعداد دکمه‌های فشرده شده توسط کامپیوتر بیشتر می‌شود تا به خاطر سپردن ریتم آن‌ها مشکل‌تر شود. 
این کفش در دو نسخه‌ دخترانه و پسرانه تولید و با قیمت ۶۵ دلار عرضه می‌شود.
تب‌تان را اندازه می‌گیرد
بخش آوانت شرکت فیلیپس که در زمینه کودک فعالیت می‌کند مجموعه‌ای از تب سنج‌های دیجیتال را ارایه کرده است که یکی از آنها تب سنج پستانکی و دیگری تب سنج زیر زبانی است. این تب سنج‌ها فاقد مواد شیمیایی (BPA) هستند و قابلیت استرلیزه کردن سریع را دارند.
همچنین این تب سنج‌ها ترکیبی از راهکارها برای تسکین اضطراب کنترل دمای بدن کودک را ارایه می‌دهند که در تشخیص هرچه زودتر مشکل کودک بسیار کاراست.
قیمت این تب سنج‌ها در بازار ایران در حدود 110 هزار تومان است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.