اپلیکیشن

تلفن همراه

May 12, 2015
15:09 سه شنبه، 22ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69983

تلگرام در آستانه فیلترشدن؟

روز شنبه هفته جاری شرکت مخابرات درخدمات اینترنتی خود سرویس پیام‌رسان تلگرام را در برخی از نقاط استان تهران و برخی استان‌ها بدون اطلاع قبلی مسدود و از دسترس کاربران خود خارج کرد. کاربران این شرکت از حوالی ظهر روز شنبه در موبایل و کامپیوترهای خود با صفحه‌های غیرفعال برنامه تلگرام روبه‌رو شده و موفق به استفاده از این برنامه نشدند. 
این اتفاق با واکنش و انتقاد انبوهی از کاربران اینترنت مخابرات مواجه شد.
انسداد و حذف برنامه تلگرام توسط شرکت مخابرات درحالی است که سایر شرکت‌های خدمات‌دهنده اینترنت این سرویس را همچنان و بدون اختلال به کاربران خود ارائه می‌دهند. 
برای پیگیری این موضوع با مخابرات تماس گرفتیم که این خبر را تکذیب کرد. مخابرات اعلام کرد که ایجاد اختلال از طرف مخابرات نمی‌تواند صورت بگیرد و دستور فیلترینگ را شرکت ارتباطات زیرساخت اجرا می‌کند. به دنبال این موضوع با یک مقام مطلع در شرکت ارتباطات زیرساخت تماس گرفتیم. وی ضمن رد گفته‌های شرکت مخابرات اعلام کرد که شرکت زیرساخت با محدودیت‌ها کاری ندارد و اقدام مذکور به این شرکت مربوط نمی‌شود. 
در نهایت اینکه از هیچ شرکتی پاسخی قانع‌کننده و رسمی دریافت نکردیم و باید منتظر بمانیم و ببینیم سرنوشت تلگرام به کجا می‌رسد.  پیام‌رسان‌های موبایلی مدتی است که جایگاه خود را در کشورمان باز کرده‌اند  از مشهورترین و محبوب‌ترین پیام‌رسان‌ها وایبر بود که اخیرا با کندی و اختلالات شدید در کشورمان همراه شده است. این امر حرف و حدیث‌های بسیاری را به همراه داشت مبنی بر اینکه مخابرات درصدد مسدودکردن این شبکه است و این اختلالات به‌دنبال فیلترینگ هوشمند ایجاد شده است. بر همین اساس بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی به سمت تلگرام سرازیر شدند.  تلگرام اکنون به علت سرعت، امنیت و فضای ذخیره‌سازی بالا رایج‌ترین پیام‌رسان موبایلی در بین ایرانی‌ها محسوب می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.