تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 12, 2015
18:00 سه شنبه، 22ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 70006

دبیر کانون دفاتر پیشخوان خدمات دولت: اپراتور دوم پستى بدون مزایده به دفاتر پیشخوان واگذار شود

دبیر کانون دفاتر پیشخوان خدمات دولت خواستار واگذارى اپراتور دوم پستى بدون مزایده به دفاتر پیشخوان شد.
على فلاح حقیقى دبیر کانون دفاتر پیشخوان خدمات دولت در سومین همایش دفاتر پیشخوان خدمات دولت با بیان اینکه امیدواریم واگذارى اپراتور دوم پستى بدون مزایده صورت گیرد، اظهار کرد: امیدواریم اعطاى پروانه این اپراتور با ترک مزایده از سوى دولت به دفاتر پیشخوان دولت ارائه شود.
وی با بیان اینکه شبکه دفاتر خدمات پیشخوان دولت اشتغال زایی 70 هزارنفری را شامل می‌شود اظهار کرد: این میزان دفاتر توانسته 50 هزار نفر از خانوار مشغولین به خدمت را شامل شود که با سرمایه گذاری 12 هزار میلیارد تومانی راه اندازی شده است.
فلاح حقیقی با بیان اینکه دفاتر پیشخوان دولت بزرگترین شبکه مویرگی الکترونیکی هست، ابراز کرد: مجموع خدماتی که در دفاتر ارائه می‌شود ضمن کاهش حوزه فعالیت‌های تصدیگری در دولت منجر به کاهش نزدیک به 50 میلیون سفر در کشور شده که تأثیراتش در شاخص‌هایی مانند کاهش مصرف سوخت به ازای هر سفر 9 دهم لیتر برابر 45 میلیون لیتر و ارزش هر لیتر با نرخ تمام شده 30 هزار ریال ظاهر شده است.
دبیر کانون دفاتر پیشخوان دولت اضافه کرد: مجموع تراکنش‌های حاصل از خدمات دفاتر بالغ بر 16 میلیون تراکنش می‌شود و این تعداد بدون درنظر گرفتن تراکنش‌های خارج از درگاه دفاتر یعنی بیمه سلامت، پست و پست بانک است.
حقیقی در ادامه با اشاره ای به برخی مشکلات دفاتر کانون پیشخوان اظهار کرد: در تمام دنیا بازتعریفی از زیرساخت‌های لازم برای تراکنشهای الکترونیکی صورت گرفته که معمولا این کار با سرمایه گذاری مردم و دولت صورت می‌گیرد اما در کشور ما پارادایمی جدید روی داده و تمامی سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی نادیده گرفته شده است. در حالی که انتظاراتمان از دولت تدبیر و امید بیش از آنچیزی است که تاکنون بوده است.
وی افزود: بعضی از دستگاه‌های دولتی برخلاف ابلاغیه و تأکید قانون و دولت مبنی بر ارائه خدمات الکترونیکی به دفاتر پیشخوان از این کار سرباز می‌زنند. درحالی که به هیچ عنوان جایز نیست در جایی که سرمایه گذاری توسط دفاتر روستایی انجام شده از واگذاری خدمات سرباز زنیم.
دبیرکانون دفاتر پیشخوان دولت همچنین گفت: براساس اصل 44 قانون اساسی مسئولان در دولت نه تنها حمایتی از فعالیت‌های این دست نداشته‌اند گفت: برخی در صدد هستند تا خدماتشان را خودشان ارائه کنند.
وی ادامه داد: سازمان اقتصادی پیشخوان با شرکت سرمایه گذار در قالب هلدینگ آغاز به کار نموده و تمام زیرساخت‌های مورد نیاز شبکه‌ها بدون تعهدات سنگین و تکیه بر دولت ایجاد و راه اندازی نموده است بنابراین امیدواریم در راستای ثبات زیرساخت‌های ایجاد شده با تخفیف تسهیلات کم بهره بتوانیم از این زیرساخت‌ها و سرمایه گذاری‌ها حمایت‌های لازم را داشته باشیم.
حقیقی خطاب به نمایندگان مجلس عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه باید ضمن ارتقا جایگاه دفاتر پیشخوان دنبال ایجاد سازمان نظام دفاتر پیشخوان دولت باشیم چرا که با چنین کاری می‌توانیم موجبات کاهش تصدی‌گری دولت را در امور مرتبط با آن بوجود آوریم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.