رگولاتوری

May 12, 2015
18:32 سه شنبه، 22ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 70009

معاون اجرایی رئیس جمهور: همه خدمات دولتی باید به دفاتر پیشخوان واگذار شود

معاون اجرایی رئیس جمهور با تاکید بر این که تمامی خدمات ممکن دولت باید به دفاتر پیشخوان واگذار شود گفت: امیدواریم با مصوبه هیئت وزیران این کار انجام شود.
محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور با حضور در سومین همایش ملی دفاتر پیشخوان دولت با اشاره به اینکه یکی از ابزارهای مهم رویارویی با چالش‌های عصر کنونی امر نوآوری است، اظهار کرد: نوع آوری می‌تواند مشکلات را حل کرده و ابزار مهمی برای رفاه بیشتر جامعه باشد. به نوعی همانطور که از عنوانش پیداست با استفاده از منابع محدود دنبال رفاه بیشتر است. 
وی افزود: نوع‌آوری با توسعه خود نظامات سیاسی، اقتصادی در عرصه‌ها را روز به روز متحول می‌کند و در عصر جهانی شدن نیز تمامی دستگاه‌های دولتی و حتی نظامی و قضایی نیز هیچ کدام نمی‌توانند خود را از این موضوع دور نگاه دارند. 
معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: این دستگاه‌ها و سازمانها باید به آخرین دستاوردهای در حوزه تکنولوژی مجهز باشند تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند. 
شریعتمداری عنوان کرد: با توجه به اینکه قبلا وزیر بازرگانی بودم و از نزدیک با تجارت الکترونیک ارتباط داشتم می‌دانم که طی 8 سال ماموریتم در این وزارتخانه قدم‌های خوبی با همکاری بانکها و سازمانهای مختلف در عرصه الکترونیکی کردن خدمات برداشته شد. حتی زمانی که پست را تحویل وزیر بعدی دادم به وی گفتم بالغ بر 2500 میلیارد دلار از خدمات قابل ارائه دنیا از طریق درگاه الکترنیکی صورت می‌گیرد. 
وی خاطرنشان کرد: در همان زمان مرکز صدور گواهی دیجیتال امکانی ایجاد کردیم تا طبق استانداردهای بین‌المللی است و در دولت بعدی افتتاح شد. 
معاون اجرایی رئیس جمهور اضافه کرد: در آن زمان گمان می‌کردم که مسئولان تجارت الکترونیکی را امری فانتزی می‌دانند زیرا مدام می‌گفتند منابعی که در این حوزه صرف شده ظاهرا راه درستی را طی نکرده است. در حالی که به صراحت می‌گویم همان مرکز صدور گواهی دیجیتال نیز با 4، 3 سال تاخیر راه‌اندازی شد. 
شریعتمداری با اشاره به صحبت‌های نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ارتباط با اینکه هم اکنون 10 درصد از خدمات دولتی به واسطه دفاتر پیشخوان دولت ارائه می‌شود گفت: یکی از نواقص چنین موضوعی این است که تمامی خدمات قابل ارائه در دفاتر صورت نمی‌گیرد و حضور پلیس +10، دفاتر پستی و برخی مراکز خارج شعب بانک‌ها و دیگر بخش‌ها موجب عدم تمرکز خدمت‌رسانی به شکل یکپارچه شده است. 
وی افزود: کارگزاری‌هایی که نهادهای دولتی به سلیقه خود ایجاد می‌کنند که از نظر ما کار منطقی نیست، نیز بر این عدم تمرکز افزوده است. 
معاون اجرایی رئیس جمهور عنوان کرد: این موضوع باید در مصوبه هیئت وزیران اصلاح شود تا تمامی خدمات قابل ارائه در دفاتر پیشخوان به این دفاتر واگذار شود. 
شریعتمداری در پایان گفت: امیدواریم با مصوبه هیئت وزیران تمامی ابزارهای رفع نواقص امروز پیش‌بینی شود  و در آینده نه چندان دور نیز شاهد واگذاری تمام خدمات قابل واگذاری از طریق دفاتر پیشخوان باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.