اپلیکیشن

تلفن همراه

May 13, 2015
19:36 چهارشنبه، 23ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 70043

جزئیات آنتی ویروس موبایل بومی

نخستین ضد بدافزار بومی مخصوص تلفن همراه توسط یک شرکت دانش بنیان و با حمایت یکی از اپراتورهای تلفن همراه کشور طراحی شد که تا پایان خردادماه جاری به بازار عرضه می‌شود.
حسین حیدری، مجری طرح این ضد بدافزار بومی جزئیات عملکردی این نرم‌افزار را که با هدف کنترل سرقت اطلاعات در گوشی‌های موبایل طراحی شده است، تشریح کرد.
وی با بیان اینکه سیستم‌عامل اندروید نسبت به iOS و ویندوز موبایل در خطر بیشتر حمله ویروس‌ها و سرقت اطلاعات است، اظهار کرد: براین اساس در ضدبدافزار بومی ویژه موبایل که برای نخستین بار در ایران طراحی و ساخته شده، امنیت سیستم‌عامل اندروید گوشی‌های موبایل در ۳ لایه دسترسی تامین شده است.
حیدری گفت: بسیاری از کاربران موبایل نمی‌دانند که با دانلود و نصب اپلیکیشن‌ها روی گوشی‌های خود، اجازه دریافت اطلاعات گوشی شان را به سازنده اپلیکیشن می‌دهند، از طرفی بسیاری از اپلیکیشن‌ها خود به صورت ویروس رایانه‌ای عمل کرده و بی اجازه نسبت به دزدی اطلاعات اقدام می‌کنند.
مجری طرح ضدبدافزار بومی «گریپ فروت» با تاکید براینکه کاربران باید توجه داشته باشند که در زمان نصب اپلیکیشن، اجازه دسترسی تمامی اطلاعات گوشی را به سازنده اپ مورد نظر ندهند، اضافه کرد: موارد بسیاری از استفاده بی اجازه از دوربین کاربر و سایر اطلاعات گوشی وی شناسایی شده است؛ براین اساس این آنتی ویروس می‌تواند تمامی این موارد را کنترل و به کاربر گزارش دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.