تلفن همراه

گوشی

May 15, 2015
11:43 جمعه، 25ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 70075

آیفون بعدی دوربینی 12 مگاپیکسلی خواهد داشت، اما با پیکسل‌های کوچکتر؟

موسسه IHS خبر داده که آیفون‌ بعدی دارای دوربینی 12 مگاپیکسلی خواهد بود، ولی اندازه این پیکسل‌ها کوچکتر شده است.
 
اگرچه افزایش میزان پیکسل را نمی‌توان تنها عامل دخیل در افزایش کیفیت تصاویر ثبت‌شده به وسیله دوربین‌ها برشمرد، اپل همواره تحت فشار بازار برای افزایش میزان پیکسل قرار داشته است.
 
از زمان معرفی آیفون 4S در سال 2011 اپل از یک سنسور هشت مگاپیکسلی برای آیفون‌ها بهره برده که البته با هر مدل بر کیفیت تصویر خروجی نیز افزوده شده است.
 
در شرایطی که حتی شرکت‌های بزرگ تولیدکننده دوربین‌های عکاسی نیز به افزایش مگاپیکسل علاقمند شده‌اند، اپل نیز آماده می‌شود تا از سیاست قبلی خود عقب‌نشینی کرده و به جنگ مگاپیکسل‌ها وارد شود. 
 
چند روز قبل گزارشی از سوی موسسه تحقیقاتی KGI Securities منتشر شد. این شرکت پیشبینی کرده بود که آیفون 6s و 6s پلاس به یک دوربین عقب 12 مگاپیکسلی مجهز خواهد شد. حالا یکی دیگر از شرکت‌های مشهور تحقیقاتی بازار نیز گزارش مشابهی را با جزئیاتی بیشتر منتشر کرده است.
 
امروز «کوین وانگ» (K. Wang) از مدیران ارشد IHS چین تایید کرده که آیفون‌های بعدی با دوربینی 12 مگاپیکسلی معرفی خواهند شد، اما این پیکسل‌ها نسبت به پیکسل‌های آیفون کنونی کوچک‌تر شده‌اند.
 
در حوزه عکاسی هر چه میزان پیکسل‌ها بزرگ‌تر باشد، تصاویر در شرایط نوری کم کیفیت بهتر و نویز کمتری خواهند داشت. با این حال همانطور که افزایش مگاپیکسل نمی‌تواند تمامی جنبه‌های تصمیم اپل را آشکار کند، دلیل استفاده از سایز کوچک‌تر نیز از سوی اپل مشخص نیست و در صورت صحت این خبر، مطمئنا اپل دلایل قانع‌کننده‌ای برای استفاده از چنین دوربینی خواهد داشت.
 
تا اینجا میزان دقت دوربین آیفون‌های بعدی تقریبا قطعی است و باید دید جزئیات بیشتر مربوط به این دوربین چه زمانی منتشر خواهد شد. بر اساس خبرها تولید انبوه آیفون 6s و آیفون 6s پلاس از ماه آگوست آغاز خواهد شد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.