سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 17, 2015
10:01 یکشنبه، 27ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 70150

کدام شرکت‌ها به اولین پردازنده 10 هسته‌ای بازار موبایل علاقمند شده‌اند؟

به نظر می‌رسد پردازنده 10 هسته ای جدید مدیاتک طرفداران بسیاری در میان تولیدکنندگان دستگاه‌های موبایل پیدا کرده است.
 
بر اساس گزارشی که توسط وبسایت تایوانی DigiTimes منتشر شده، شرکت‌های بزرگ تولیدکننده موبایل برای «هلیو اکس20» (Helio X20) ده هسته ای «مدیاتک» صف کشیده‌اند.
 
منابع بازار به این وبسایت خبر داده‌اند که شرکت‌های مطرحی چون سونی، ال‌جی الکترونیکس، HTC، لنوو، میزو، ZTE، هواوی و شیائومی در صف خرید پردازنده جدید مدیاتک قرار دارند تا از آن در محصولات سال آینده خود استفاده کنند.
 
چیپست های مدیاتک عموما بخش پایین‌رده و میان‌رده بازار موبایل را پشتیبانی می‌کنند و همین سیاست نیز باعث افزایش روز به روز سهم این شرکت در بازار بوده است. اما با معرفی خط هلیو، این شرکت قصد دارد سهمش در بازار بالارده را نیز که سود بیشتری به همراه دارد، بالا ببرد.
 
اولین محصول خط هلیو پردازنده هلیو اکس10 بود که از هشت هسته کرتکس A53 با معماری ARM بهره می‌برد. این شرکت چند روز پیش نسل بعدی این پردازنده را با نام هلیو اکس20 به بازار معرفی کرد. این چیپست 40 درصد سریع‌تر و 40 درصد مصرف کمتری نسبت به اکس10 دارد. پردازنده آن دارای یک طراحی سه خوشه ای است که شامل دو هسته کرتکس A72 در فرکانس 2.5 گیگاهرتز، چهار هسته کرتکس A53 در فرکانس 2 گیگاهرتز و چهار هسته A53 در فرکانس پایین‌تر 1.4 گیگاهرتز است. پردازنده گرافیکی این چیپست نیز Mali-T800 است که توانایی پشتیبانی از رزولوشن‌های بالا مانند QHD را خواهد داشت.
 
مدیاتک اعلام کرده که اولین نمونه‌های هلیو اکس20 را در سه‌ماهه سوم به مشتریان ارسال می‌کند و انتظار دارد که در اولین سه‌ماهه سال 2016 شاهد رونمایی از اولین گوشی هوشمند مجهز به این چیپست باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.