سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

May 17, 2015
10:46 یکشنبه، 27ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 70158

کاربران نسخه های بدون مجوز ویندوز باید برای استفاده از آپدیت های نسخه جدید پول بپردازند

آنها که از نسخه های بدون مجوز ویندوز استفاده می کنند اگر دوست دارند که کامپیوترهای خود را به ویندوز ۱۰ بروزرسانی کنند باید برای این منظور پول بپردازند (یا اینکه همچنان به رویه سابق خود ادامه دهند).
 
شاید لزوم پرداخت پول برای استفاده از آپدیت های ویندوز ۱۰ امری کاملا بدیعی به نظرتان بیاید اما تا به امروز ابهامات زیادی در رابطه با این موضوع وجود داشت که در ادامه توجه شما را به بیانیه مایکروسافت در این مورد جلب می کنیم.
 
پیشتر مایکروسافت اعلام کرده بود که آپدیت های ویندوز ۱۰ را به صورت رایگان در اختیار کاربران ویندوز ۷ و ۸٫۱ قرار می دهد و همین مساله باعث بروز ابهاماتی شد.
 
تری میرسون مدیر بخش ویندوز در ماه مارس اعلام کرده بود که این وعده حتی نسخه های بدون مجوز سیستم عامل مورد بحث را نیز شامل می شود. اما طولی نکشید که به دنبال این اظهار نظر، بیانیه های متعددی برای ابهام زدایی این مساله از سوی ردموندی ها منتشر شد که متاسفانه مساله را پیچیده تر کرد.
 
این بیانیه ها همچنان بر امکان دریافت بدون هزینه آپگریدهای ویندوز تاکید می کردند و در عین حال یادآور می شدند که استفاده کنندگان از نسخه های بدون مجوز ویندوز باید برای استفاده از بروزرسانی های جدید پول بپردازند.
 
حالا اما ابهامات به صورت کامل از این موضوع برطرف شده و مشخص گردیده که هیچگونه آپگرید رایگانی در کار نخواهد بود و کاربران نسخه های کرک شده ویندوز باید برای استفاده از ویندوز ۱۰ پول بپردازند.
 
 
ردموندی ها اعلام کرده اند که در نظر دارند «پیشنهادات جذابی را برای استفاده از آپگریدهای ویندوز ۱۰ ارائه نمایند» که به لطف آن، کاربرانی که از نسخه های بدون مجوز ویندوز استفاده می کنند هم قادر خواهند بود از یک نسخه رسمی این سیستم عامل بهره ببرند.
 
جزئیات بیشتر این پیشنهادات هنوز هم اعلام نشده اما انتظار نمی رود که تا زمان اعلام خبر آمدن ویندوز ۱۰، به اطلاعات بیشتری در این رابطه دست پیدا کنیم و تنها چیزی که می دانیم این است که تا تابستان باید صبر کنیم.
 
البته همکاری مایکروسافت با کاربران غیرقانونی ویندوز هم دلایلی متعددی دارد. مهم ترین دلیل این است که این گروه از استفاده کنندگان مشتریان بالقوه این شرکت محسوب می گردند و دلیل دیگر اینکه برخی افراد نمی دانند که ممکن است کامپیوتری با یک سیستم عامل کرک شده را خریداری کرده باشند.
 
مایکروسافت اعلام کرده که در ویندوز ۱۰، با نشان دادن یک واترمارک به کاربران اطلاع خواهد داد که مشغول استفاده از یک نسخه کرک شده هستند اما ظاهرا هیچگونه مشکل جدی در استفاده از این نسخه ها برای کاربران به وجود نمی آید.
 
جالب است بدانید که اهالی ردموند همواره رویکردی سخاوتمندانه را در قبال کاربران خود در پیش می گیرند و آپدیت های امنیتی شان را در اختیار همه کاربران (حتی استفاده کنندگان از نسخه های کرک شده) قرار می دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.