اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 18, 2015
11:48 دوشنبه، 28ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 70176

ایمیل یاهو برای دومین بار در چند روز گذشته از دسترس خارج شد

سرویس پست الکترونیکی یاهو که با نام Yahoo! Mail هم شناخته می‌شود یک پلتفورم کاربردی است که بسیاری از کاربران جهانی به صورت روزانه آن را مورد استفاده قرار می‌دهند و البته خبرهای رسیده حاکی از آن است که سرویس مذکور روز گذشته از دسترس خارج شده است.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، لازم به ذکر این سرویس دو روز قبل هم برای چند ساعت از دسترس کاربران خارج شد و به همین خاطر احتمال می‌رود یک اختلال جدی در این زمینه وجود داشته باشد.

با این اختلال شرکت یاهو روی صفحه اختصاصی خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک نوشت: «ما در جریان از دسترس خارج شدن سرویس پست الکترونیکی هستیم و به سختی کار می‌کنیم تا هرچه سریع‌تر مشکل پیش آمده را برطرف کنیم. از صبر و شکیبایی شما سپاسگزاریم و بابت مشکل پیش آمده عذرخواهی میکنیم».

اما به نظر می‌رسد که این عذرخواهی یاهو چندان هم نتیجه نداشته است و کاربران جهانی در پاسخ به این مطلب فیس‌بوکی با عصبانیت تمام ابراز نارضایتی کرده‌اند که ظرف چند روز دو بار دسترسی آنها به ایمیل یاهو غیرممکن شده است.

یکی از کاربران یاهو در این خصوص نوشته است: «تا پایان کدام روز کاری این مشکل برطرف می‌شود؟ چند روز قبل نیز همین مشکل ایجاد شده بود. این صفحه فیس‌بوک هم هیچ فایده‌ای ندارد و مدیران یاهو به دروغ در فضای مجازی ابراز ناراحتی می‌کنند».

لازم به ذکر است که شرکت یاهو هنوز هیچ بیانیه رسمی منتشر نکرده است تا توضیح دهد که به چه علت سرویس پست الکترونیکی آن ظرف یک هفته دو بار از دسترس خارج شده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.