اپراتورها

تلفن همراه

May 18, 2015
15:26 دوشنبه، 28ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 70182

وزیر ارتباطات خبر داد: وجود ۷۱ میلیون مشترک تلفن همراه در کشور/ بیش از ۲۷ میلیون ایرانی گوشی هوشمند دارند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ۷۱ میلیون ایرانی از تلفن همراه استفاده می‌کنند گفت: ۲۷.۵ میلیون گوشی تلفن هوشمند در کشور فعال است و ۹ میلیون نفر نیز از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند.
 
محمود واعظی در پنجمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: پس از 6 سال وقفه جلسات شورای عالی فناوری اطلاعت برگزار شده که دستاوردهای خوبی داشته است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارایه آماری از وضعیت موجود ارتباطی در کشور تصریح کرد: تا پایان سال 93 حدود 20 شهر کشور به نسل 3 تلفن همراه مجهز شدند و هم اکنون 70 شهر تحت پوشش خدمات نسل 4 است.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر 71 میلیون نفر از تلفن همراه استفاده می‌کنند و 27.5 میلیون گوشی تلفن هوشمند در کشور فعال است.
 
واعظی تصریح کرد: همچنین تعداد پورت‌های اینترنت پرسرعت از 3 میلیون و 100 هزار پورت از آغاز به کار دولت یازدهم به 9 میلیون پورت افزایش یافته است و همزمان 9 میلیون نفر نیز از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: علاوه بر این شبکه انتقال کشور محدود بود که در حال حاضر ظرفیت شبکه انتقال به 3 برابر و پهنای باند داخل کشور به 4 برابر افزایش یافته است.
 
وی تاکید کرد: تصویب لایحه اختصاص درآمد وزارت ارتباطات به این وزاتخانه کمک بزرگی به اجرای این اهداف کرده است.
 
واعظی با اشاره به 4 اولویت وزارت ارتباطات تصریح کرد: دولت موبایلی توسعه کسب و کار، ‌اشتغال دانش‌بنیان و دسترسی آزاد به اطلاعات 4 محور اصلی فعالیت‌های اصلی وزارت ارتباطات در سال 94 است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تا پایان سال 94 حدود 80 درصد کشور تحت پوشش شبکه نسل سوم موبایل قرار می‌گیرد، گفت: به جای دولت الکترونیک می‌توانیم دولت موبایلی را در دستور کار قرار دهیم.
 
وی خاطر نشان کرد: بازار فعلی ارتباطات و فناوری اطلاعات 20 هزار میلیارد تومان است و تا 60 هزار میلیارد تومان قابلیت گسترش دارد سابقاً دولت 90 میلیارد تومان برای وام وجوه اداره شده تخصیص داد که در سال 93 این رقم به 120 میلیارد تومان افزایش یافت و محل خوبی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است.
 
واعظی خاطر نشان کرد: سهم ترافیک داخلی از مجموع ترافیک کشور از 10 درصد به حدود 30 درصد افزایش یافته و در آینده به 80 درصد خواهد رسید.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: با صدور پروانه‌های جدید خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات حدود 100 هزار شغل جدید در حوزه ICT ایجاد خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.