تلفن همراه

گوشی

May 19, 2015
8:48 سه شنبه، 29ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 70206

جی پی اس اپل قوی می‌شود

اپل برای تقویت تلاشهای خود در زمینه نقشه‌برداری و سیستم‌های راهبری، شرکت "کوهیرنت نویگیشن" را خریداری کرد.
 
شرکت کوهیرنت نویگیشن که در زمینه فناوری‌های بسیار دقیق راهبری و جی پی اس فعالیت می‌کند اکنون زیرمجموعه اپل است.
 
این شرکت کوچک در سال 2008 تاسیس شده و از سیستم‌های دقیق راهبری برای مصارف راهبری خودرو، رباتیک و برنامه‌های وزارت دفاع آمریکا استفاده می‌کند.
 
شایعات حاکی از اینست که اپل علاقه زیادی به ورود به صنعت خودرو دارد. در اینصورت داشتن یک برنامه جی پی اس با دقت بالا برای این شرکت ضروری به نظر می‌رسد به ویژه اگر خودروی رویایی اپل چیزی شبیه به خودروی بدون راننده گوگل باشد.
 
حتی اگر شایعات درباره خودروی اپل محقق نشود، نقشه‌های اپل مطمئنا مزایای زیادی برای این شرکت خواهد داشت.
 
سخنگوی اپل در گفت‌وگو با نیویورک تایمز این خبر را تایید کرده است.
 
به گزارش ورج، این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: اپل هر از گاهی شرکتهای فناوری کوچک‌تر را خریداری می‌کند و ما معمولا درباره اهداف یا برنامه های خود برای این خریدها صحبت نمی‌کنیم.
 
گزارشها حاکی از این است که اپل اخیرا تعدادی از کارکنان شرکت "کوهیرنت" را استخدام کرده بود. مشخص نیست که آیا این خرید در اصل برای بدست آوردن فناوری این شرکت یا استعدادهای شاغل در آن بوده است.
 
"کوهیرنت" یکی دیگر از شرکت‌هایی است به فهرست طولانی نقشه برداری و راهبری خریداری شده توسط اپل اضافه می‌شود. این شرکت‌ها شامل لوکیشنری، امبارک، هاپ‌استاپ، ویفی‌اسلم و برادمپ هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.