فناوری اطلاعات

May 20, 2015
19:39 چهارشنبه، 30ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 70257

رئیس سازمان نصر تهران: بخش خصوصی با تعامل دوجانبه برای پیشرفت صنعت فاوا در کنار دولت خواهد بود

نماینده بخش خصوصی در پنجمین جشنواره فاوا با بیان این که بخش خصوصی با تعامل دوجانبه در کنار دولت خواهد بود گفت: باید با تعامل هر چه بیشتر اجرای قوانین موجود، صنعت فاوا را در کشور به جایگاه واقعی خود برسانیم.
ناصر علی سعادت  در پنجمین جشنواره ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات ( فاوا ) اظهار داشت: خوشحالیم در جشنواره ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌توانیم داشته‌هایمان را به‌عنوان یک صنعت پیشرو جشن بگیریم چرا که  تاکنون رسم بر این بوده که بخش خصوصی منتقد دولت باشد و از عملکرد دولت گلایه کند اما  در دولت تدبیر و امید بخش خصوصی به جای گلایه ، به دنبال همکاری و تعامل دوجانبه  با دولت است.
وی ادامه داد :  در سال که به  همدلی و همزبانی  نامگذاری شده است خواهان  توجه بیشتر دولت به دستاوردهای بخش خصوصی در  زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات هستیم  و باید بپذیریم که سال 94 یک فرصت است و به همین دلیل باید رویکردها را تغییر دهیم .
نماینده بخش خصوصی صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات  با اشاره به قوانین مصوب IC دربرنامه پنجم گفت: در برنامه پنجم توسعه تاکید شده که صنعت فاوا در ایران باید تا پایان برنامه به جایگاه دوم منطقه برسد؛ که باید تلاش دولت و بخش خصوصی در سال پایانی چند برابر شود.
سعادت ادامه داد: مطابق قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان ، شرکت های فاوا باید بیشترین سهم حمایتی را داشته باشند که این مهم هنوز به نحو موثری اجرا نشده است.
 
وی گفت: طبق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تاکید مقام معظم رهبری بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های دولتی و مردمی در جهت  در تحقق حماسه اقتصادی" باید با تکیه‌بر  بخش خصوصی؛ مردم و اقتصاد مردمی تلاش خود را چند برابر کنیم.
سعادت در پایان با اعلام اینکه بخش خصوصی با تعامل دوجانبه در کنار دولت خواهد بود، گفت: بخش خصوصی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تنها یک خواسته از دولت دارد و آن هم اعتماد و تکیه به مردم است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.