رگولاتوری

May 20, 2015
19:50 چهارشنبه، 30ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 70259

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح مجتمع ict تبریز: مطالبات مردم از حوزه ICT افزایش یافته است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که زیرساختهای ICT تا میزان قابل قبولی در کشور رشد کرده است، گفت: این در حالی است که همزمان با افزایش ظرفیت ها ، مطالبات مردم نیز افزوده شده که در این راستا باید تلاش های خود را افزایش دهیم.
دکتر محمود واعظی که همزمان با هفدهمین سفر هیات دولت به استان آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح مجتمع ICT تبریز حضور یافت ، اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی توسعه قابل قبولی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته است و باید قدردان زحمات همکارانمان در این استان باشیم.
وی با اشاره به توسعه ای که کشور در طول یکسال گذشته در بخش زیرساختهای ICT داشته است گفت: در سال گذشته پروژه ای به نام ضربت طراحی شد تا ظرفیت شبکه اینترنت تا دو برابر افزایش یابد.
واعظی با بیان اینکه برای ارائه نسل سوم و چهارم تلفن همراه نیاز اپراتورها را بیش از مطالباتشان تامین کرده ایم سرمایه گذاری اپراتورهای تلفن همراه و بخش خصوصی را برای افزایش تولید محتوا امری مفید خواند .
و ی گفت: تولید محتوا در عرصه ICT بستر مناسبی را برای اشتغال زایی و سوددهی در کشور فراهم می آورد.
واعظی با بیان اینکه سالانه 22 هزار فارغ التحصیل در بخش اطلاعات و ارتباطات وارد کشور می شود، گفت: دولت تدبیر و امید همواره بر اشتغال زایی تاکید داشته و در این میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خود را مکلف می داند تا با توجه به پتانسیل های بالای این بخش ابزارهای لازم را فراهم آورد.
واعظی با اشاره به توانمندی های بالای بخش خصوصی فعال در حوزه ICT گفت: از توان بخش خصوصی باید در راستای اشتغال زایی در  استان ها بیشتر بهر برده و باید با تعامل بیشتر این بخش را حمایت کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.