بازی

فناوری اطلاعات

May 21, 2015
8:59 پنجشنبه، 31ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 70276

اسپنسر: ما کینکت را رها نخواهیم کرد

سال گذشته، مایکروسافت کینکت را از باندل های اکس باکس وان حذف کرد تا تمایل مردم به خرید کنسولی که هم قیمت پلی استیشن ۴ است افزایش یابد. این در حالی بود که رونمایی های اولیه مایکروسافت تمرکز زیادی روی کینکت داشت و پس از روی کار آمدن اسپنسر، این دوربین پیشرفته به حاشیه رانده شد.
 
در مصاحبه اخیر Edge با فیل اسپنسر، مدیر بخش اکس باکس در مایکروسافت، وی صریحا اعلام کرده که آن ها قصد رها کردن کینکت را ندارند و همچنان بخش بزرگی از اکوسیستم اکس باکس باقی می ماند.
 
برای شروع، اسپنسر به آپدیت اخیر Upload Studio اشاره می کند که یک اپلیکیشن مخصوص فیلم سازی است. وی می گوید: “ما به ساخت امکاناتی که کینکت را به قسمت ارزشمندی از اکوسیستم تبدیل کند ادامه می دهیم.”
 
وی در جواب اینکه چرا مایکروسافت تصمیم به عرضه باندل بدون کینکت را گرفت می گوید ما تصمیم به عرضه بسته هایی با قیمت های متنوع و گزینه های بیشتر گرفتیم.
اسپنسر می گوید: “قیمت گذاری برای کنسول ها واقعا مهم است. ما در طول تعطیلات وقتی قیمت کنسول را کاهش دادیم، در ایالات متحده و انگلستان تاثیر آن را دیدیم، که فوق العاده بود. و من می خواهم به مشتریان اطمینان دهم که زمان خرید کینکت روی کنسول چقدر امکانات ارزشمند دریافت می کنند. اگر شما می خواهید باندل کینکت و کنسول را خریداری کنید، آن ها هنوز در دسترس اند. من فکر می کنم کینکت بخش بزرگی از اکوسیستم است. و اگر شما فقط یک کنسول می خواهید و بعدا قصد خرید کینکت دارید، یا حتی اصلا کینکت را نمی پسندید، ما به شما این گزینه ها را هم می دهیم.”
 
اکس باکس وان های بدون کینکت ۳۵۰ دلار قیمت دارند در حالی که کنسول با کینکت ۵۰۰ دلار فروخته می شود. نوامبر ۲۰۱۳، زمانی که اکس باکس وان عرضه شد، گیمرها فقط یک گزینه برای خرید داشتند: اکس باکس وان ۵۰۰ دلاری با دوربین کینکت.
 
در حالی که پلی استیشن ۴ هنوز پرفروش ترین کنسول نسل به حساب می آید، به نظر می رسد که کاهش قیمت و عرضه باندل های مختلف، به افزایش فروش کنسول کمک بسیاری کرده. ماه گذشته، اکس باکس وان از لحاظ فروش کلی در منطقه آمریکای شمالی، پلی استیشن ۴ را پشت سر گذاشت.
 
تیم های داخلی مایکروسافت سخت مشغول تلاشند تا بهترین تجربه های ممکن را برای کینکت به ارمغان آورند، اما آیا شما دنبال هیلو یا Call of Duty برای این دوربین هستید؟ اسپنسر مخالف شماست: “ژانرهایی هستند که با کینکت بسیار خوب کار می کنند، اما اگر شما هیلو یا Call of Duty بازی می کنید، سناریویی وجود ندارد که می گوید ‘من به کینکت نیاز دارم'”
 
کنفرانس E3 مایکروسافت در تاریخ دوشنبه ۲۵ خرداد، ساعت ۹ شب آغاز می شود و اسپنسر می گوید نمایش هایی برای کینکت در راه است. طبیعتا بخش کوچکی از کنفرانس E3 و غرفه های مایکروسافت در نمایشگاه به این مسئله اختصاص یافته اما تمرکز اصلی شرکت روی اکس باکس وان و هولولنز است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.