تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

May 22, 2015
14:51 جمعه، 1ام خردادماه 1394
کد خبر: 70307

گوگل در حال کار بر روی نسخه اینترنت اشیای اندروید با اسم رمز Brillo است

اندروید سیستم عامل موبایل گوگل است که به سرعت توسعه یافت و امروزه شاهد حضور آن در بسیاری از دستگاه‌های هوشمند همانند گوشی‌های هوشمند و ابزارهای پوشیدنی هستیم. حال بر اساس اطلاعات به دست‌ آمده، گوگل در حال توسعه‌ی نسخه‌ی اینترنت اشیای این سیستم عامل با اسم رمز Brillo است.
 
اگر کمی تامل کنید متوجه می‌شوید که اندروید، رایج‌ترین سیستم عاملی که در بسیاری از پلتفرم‌ها و دستگاه‌های هوشمند در حال اجرا است. اما یکی از کمبودهای این سیستم عامل، حضور آن در پلتفرم اینترنت اشیا است. در واقع تا به حال دستگاه‌ها و سنسورهایی برای این سیستم عامل طراحی نشده که بتواند به آسانی ارتباط بین دستگاه‌ها را میسر کرده و به حافظه‌ی کمتری برای اجرا نیاز داشته باشد.
 
در حال حاضر اندروید قابل اجرا بر روی دستگاه‌هایی با حافظه‌ی رم ۵۱۲ مگابایت است. این مقدار، حداقل حافظه‌ی تعبیه شده برای دستگاه‌های موبایل و ابزارهای پوشیدنی است؛ اما احتمالا دستگاه‌هایی مانند دانگل‌ها حتی به حافظه‌هایی کمتر از این حافظه برای اجرا سیستم عامل نیاز داشته باشند.
 
برای میسر کردن امکان برقراری ارتباط اندروید با دستگاه‌های بیشتر، گوگل در حال کار بر روی عرضه‌ی نسخه‌ی اینترنت اشیای اندروید با حافظه‌ی رم ۳۲ مگابایت است. در حقیقت اسم رمز این پروژه که Brillo نام دارد، تنها به حافظه‌ای ۳۲ مگا بایتی نیاز دارد و با چنین فضایی، اندروید به دستگاه‌های مختلفی امکان اتصال به پلتفرم اینترنت اشیا را امکان‌پذیر می‌کند.
 
هنوز جزئیات بیشتری از این پروژه در دسترس نیست و به همین دلیل نمی‌توان حدس زد که آیا این سیستم عامل در فریمورکی مجزا کار می‌کند یا تحت تسلط API‌های Nest خواهد بود. به احتمال زیاد گوگل از این پروژه در کنفرانس I/O که هفته‌ی‌ آینده در سن‌فرانسیسکو برگزار می‌شود رونمایی کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.