رگولاتوری

May 22, 2015
17:47 جمعه، 1ام خردادماه 1394
کد خبر: 70318

احتمال تعلیق پروانه اپراتور چهارم

iranian net logo.GIF

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه پروژه اتصال فیبر نوری منازل تاکنون صفر درصد پیشرفت داشته است از تصمیم گیری کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای این پروژه خبر داد.
 
غلامرضا داداش زاده در گفتگو با مهر با اشاره به آخرین وضعیت پروژه اتصال فیبر نوری منازل که اپراتور ایرانیان نت باید در کشور آن را به اجرا در می آورد گفت: این پروانه برای ایجاد و بهره برداری از شبکه های انتقال نور و دسترسی بود که در دی ماه ۹۱ لازم الاجرا شد و مطابق بند ۱۵ ماده ۱ این پروانه، تعهدات اجرا و توسعه آن باید توسط اپراتور چهارم ارتباطی کشور پس از ۱۸ ماه به اجرا می آمد.
 
وی ادامه داد: بر اساس این برنامه زمانبندی این اپراتور باید از ۹ تیرماه سال ۹۳ شبکه اش را به صورت تجاری بهره برداری می کرد و تا نهم دی ماه سال ۹۳ حداقل یک میلیون پورت فیبر نوری در کشور برای مشترکان نصب می کرد.
 
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات با بیان اینکه این اپراتور تاکنون به صفر درصد این تعهدات عمل کرده است گفت: اخطارهای زیادی در این زمینه داده ایم اما این پروژه کاملا از تعهدات عقب است.
 
داداش زاده با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ شبکه دسترسی فیبر نوری در کشور توسط این اپراتور ایجاد نشده است خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مشکلات عمده اپراتور ایرانیان نت مربوط به سهامداری است، این اپراتور پیشنهادی را برای تاسیس تعهدات توسعه و اجرا به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه داده است تا بر اساس مدل جدید تعهدات این اپراتور تغییر یابد. این موضوع به عنوان تغییرات درخواستی اپراتور ایرانیان نت در حال بررسی است و تصمیم نهایی برای پروژه اتصال فیبر نوری منازل هنوز اتخاذ نشده است.
 
وی گفت: اما مطابق آنچه که معاونت نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تکلیف دارد تقاضای جریمه و سایر موارد مد نظر که در پروانه این اپراتور پیش بینی شده است را به کمیسیون تنظیم مقررات ارائه داده ایم. مطابق این پیشنهاد از ظرفیت های پروانه برای جریمه و لغو و یا تعلیق پروانه استفاده خواهیم کرد.
 
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه اپراتور ایرانیان نت اعلام کرده که میزان تعهدات پروانه ای از نظر زمانبندی با اجرا تناسب نداشته است افزود: اما معاونت نظارت سازمان تنظیم مقررات بر اساس مواد این پروانه تصمیم گیری می کند و کاری به اعتراض و درخواست این اپراتور ندارد. بر این اساس طبق مفاد این پروانه جرایمی برای این اپراتور در نظر گرفته شده است.
 
وی افزود: در مورد تعلیق یا لغو پروانه پروژه اتصال فیبر نوری منتظر دفاعیات این اپراتور در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات هستیم و طی چند هفته آینده تعیین تکلیف این پروژه در دستور کار این کمیسیون قرار خواهد گرفت.
 
قرار بود اپراتور ایرانیان نت به عنوان اپراتور چهارم ارتباطی کشور اتصال منازل به فیبر نوری در کشور را فراهم کند که این موضوع باعث افزایش سرعت دسترسی مشترکان اینترنت به اینترنت با سرعت بالا و از طریق شبکه دسترسی فیبر نوری می شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.