اپلیکیشن

تلفن همراه

May 23, 2015
9:05 شنبه، 2ام خردادماه 1394
کد خبر: 70326

تلگرام و مشکل فنی

استقبال چشمگیر کاربران موبایل از پیام‌رسان موبایلی تلگرام بعد از اختلالات وایبر، این برنامه موبایلی را دچار شوک کرده که ریشه آن هنوز مشخص نیست. پیام‌رسان‌ها نیز باتوجه به اقبال مردم دنیا از نسل‌های نوین ارتباطی نظیر ٣G و ۴G و درک نیاز مردم به برقراری ارتباطات ساده و کم‌هزینه، نهایت استفاده را کرده‌اند و روزبه‌روز توسعه یافته‌اند. اما قریب به یک ماه می‌شود که دسترسی به برخی شبکه‌های رایج نظیر تلگرام که بعد از اختلالات وایبر، مورد استقبال بسیاری از کاربران ایرانی قرار گرفت، مختل شده است. به گزارش تسنیم، کاربران بسیاری در شبکه‌های اجتماعی از این موضوع گلایه می‌کنند و اخیرا مدیر یکی از شرکت‌های اینترنتی، بیشترین حجم ترافیک صوتی مربوط به بخش پشتیبانی شرکت خود در یک هفته اخیر را مربوط به این موضوع دانست. درحالی این دغدغه، یکی از بیشترین موضوعات مورد دغدغه کاربران اینترنت است که مراکز پشتیبانی حرفی برای گفتن ندارند زیرا در شبکه شرکت‌های اینترنتی تغییری صورت نگرفته است. درحالی‌که دستوری هم برای محدودسازی رِنج آدرس‌های برخی اپلیکیشن‌ها وجود ندارد، اما پشتیبانان شرکت‌های اینترنتی می‌گویند که این اختلال در شبکه تمامی شرکت‌های ISP مشاهده می‌شود، اما موضوع در دست پیگیری است. بااین‌حال عده‌ای هم مشکل ایجادشده را مربوط به میزبان می‌دانند و می‌گویند که سرورهای وایبر و تلگرام مختل است، اما دراین‌بین برخی کارشناسان مراکز پشتیبانی هم احتمال تست الگوریتمی خاص در ارتباط با پالایش محتوا که در دومین فاز خود از سمت وزارت ارتباطات است را می‌دهند. با توجه به اظهارات محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مبنی بر اینکه جای هیچ نگرانی‌ برای مردم نیست زیرا تصمیم مشخص وزارت ارتباطات آن است که فعلا برنامه‌ای برای محدودیت فعالیت شبکه‌های اجتماعی موبایلی ندارد و قطعا زمانی این موضوع اعلام می‌شود که جایگزین‌های مناسبی برای این شبکه‌ها در داخل کشور ایجاد شده باشد. نکته دیگر این است که دسترسی تمامی مشترکان موبایل به وایبر و تلگرام محدود نشده و ممکن است امروز در منطقه‌ای نتوانید به تلگرام وصل شوید که فردا این مشکل وجود نداشته باشد و این رویه برای دیگر مناطق اتفاق بیفتد. تاکنون دلیل مشخصی در ارتباط با این موضوع عنوان نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.