اپراتورها

اینترنت و شبکه

تحلیل بازار

تلفن همراه

رگولاتوری

فناوری

May 23, 2015
23:28 شنبه، 2ام خردادماه 1394
کد خبر: 70364

بریتانیا 10 میلیون کاربر 4G دارد

اوپراتور EE که خدمات تلفن همراه را در بریتانیا ارایه می‌دهد اعلام کرد تا کنون بیش از 10 میلیون کاربر مبتنی بر شبکه مخابراتی LTE را تحت پوشش قرار داده است و نسل چهارم خدمات مخابراتی و ارتباطی موسوم به 4G را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، به دنبال افزایش تعداد کاربران و حجم اطلاعات استفاده شده توسط آنها، EE پیش‌بینی کرد مشترکان نسل چهارم شبکه‌های مخابراتی در سال 2018 میلادی به میانگین یک اگزابایت اطلاعات را مورد استفاده قرار دهند.

این رقم نسبت به حجم اطلاعاتی که هم‌اکنون تحت شبکه مخابراتی EE استفاده می‌شود سه برابر و نسبت به حجم اطلاعات مصرف شده در شبکه 3G در سال 2012 میلادی 16 برابر بیشتر است.

در گزارش اخیر این اپراتور گفته شده است که شبکه‌های اجتماعی و تصاویر ویدیویی مهم‌ترین عامل در افزایش حجم اینترنت مصرف شده توسط کاربران بوده‌ند و 51 درصد داده‌های رد و بدل شده در شبکه به این دو بخش اختصاص یافته است.

اپراتور EE همچنین اعلام کرد طی یک سال گذشته میزان استفاده از خدمات و ابزارهای آنلاین مربوط به حوزه بهداشت و درمان 63 درصد افزایش یافته است.

شرکت مخابراتی EE در آخرین مطالعه خود به این نتیجه رسیده است که از هر 3 کاربر بریتانیایی دو نفر تمایل دارد کارها و برنامه‌های خود را روی دستگاه موبایلی و به کمک ابزارهای آنلاین مدیریت کند که این مسئله نیز بر افزایش مصرف داده‌های اینترنتی تاثیرگذار بوده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.