اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 24, 2015
8:51 یکشنبه، 3ام خردادماه 1394
کد خبر: 70373

برای پرینت گرفتن از کل اینترنت چه تعداد کاغذ لازم است؟

اینترنت، شبکه‌ای عظیم و گسترده از شبکه‌های کوچکی است که کل جهان را دربر گرفته است؛ بیش از ۳ میلیارد کاربر آنلاین بوده و تا پایان سال ۲۰۱۶ کل ترافیک اینترنت به نرخ بسیار بالایی از زتابایت خواهد رسید. اخیرا یکی از سایت‌ها تعداد کاغذ‌های مورد نیاز برای پرینت کردن کل این شبکه را حساب کرده است.
 
معمولا این سئوال در ذهن همه ایجاد می‌شود که آیا پرینت گرفتن از کل اینترنت امکان‌پذیر است؟ پیدا کردن پاسخ چنین سئوالاتی بسیار لذت بخش است زیرا کمتر کسی قادر به یافتن جواب آن است. اینترنت شبکه‌ای بسیار گسترده است و روز به روز به تعداد صفحات و محتوای آن اضافه می‌شود. Stuff.co.nz یکی از سایت‌های خبری نیوزلندی است که به تازگی تحقیق جالبی در این زمینه منتشر کرده است.
 
تعداد صفحات اینترنت چقدر است؟
در سال ۲۰۰۷ ماریس ده‌کاندر، یکی از توسعه دهندگان وب‌سایت هلندی، در پایان نامه‌ی ارشد خود در دانشگاه تیلبورگ روش جدید آماری را به منظور ردیابی تعداد صفحات ایندکس شده در اینترنت، توسعه داد. روش ریاضی و تکنولوژی به کار رفته در این متود، بسیار پیچیده است. این پایان نامه ۶۸ صفحه است و به زبان هلندی نوشته شده است. هشت سال از اتمام این پایان نامه گذشته اما هنوز هم با افزایش یافتن تعداد صفحات جستجوی بینگ و گوگل، اطلاعات آن بروزرسانی می‌شود.
 
طبق پیش بینی‌های ده‌کاندر، تعداد صفحات جستجو شده و ثبت شده در فهرست موتورهای جستجو، ۴۷ میلیارد صفحه است؛ این رقم در حد تخمین بوده و شامل صفحات ثبت نشده در موتورهای جستجو نیست.
 
برای پرینت گرفتن از کل اینترنت چه تعداد کاغذ لازم است؟
حال سئوال مطرح شده این است که برای پرینت گرفتن از این ۴۷ میلیارد صفحه، چه تعداد کاغذ نیاز است؟ ده‌کاندر برای یافتن این سئوال چندین وب‌سایت را بازدید کرده و نمونه‌هایی از این صفحات را پرینت کرد. سپس برای به دست آوردن رقم میانگین، وی ۳۸۵ وب‌سایت را به صورت رندم بازدید و تعداد صفحات آن‌ها را ثبت کرد؛ این وب‌سایت‌ها توسط ماشین رندم انتخاب می‌شد. این روشی است که کاربران هم می‌توانند آن را در خانه امتحان کنند. برای این منظور، ابتدا دکمه‌‌ی random website را هنگام جستجو کلیک کنید، سپس دکمه‌های ترکیبی CTRL+A و CTRL+P را برای ثبت تعداد صفحات در فایل جداگانه و پرینت گرفتن از آن‌ها، فشار دهید.
 
ده‌کاندر با به کار بردن این روش، به اطلاعات جالب بسیاری دست یافته و وب‌‌سایت‌های ناشناخته‌ی زیادی را کشف کرد. طبق گزارش ویکی‌پدیا، تعداد مشخصی از وب‌سایت‌های موجود به کاغذ زیادی جهت چاپ کردن نیاز دارند. اما ده‌کاندر عقیده دارد اکثر وب‌سایت‌ها مانند سایت دولت لهستان به تعداد زیادی کاغذ جهت چاپ کردن نیاز دارد. 
 
بر اساس اطلاعات به دست آمده، میانگین تعداد کاغذهای لازم برای چاپ کردن کل اینترنت ۳۰۵.۵ میلیارد است. در واقع هر وب‌سایت به طور میانگین به ۶.۶ صفحه برای پرینت کردن نیاز دارد، البته سایت‌هایی مانند ویکی‌پدیا شامل این تعداد نبوده و به کاغذهای بیشتری نیاز دارد. به عبارت دیگر، ۹۵ درصد احتمال وجود دارد که میانگین تعداد صفحات لازم برای پرینت کردن هر وب‌سایت، ۶.۵ یا ۶.۸ کاغذ است. البته می‌توان جواب دیگری را با ضرب کردن ۶.۵ (میانگین کاغذ نیاز برای هر وب‌سایت) به ۴۷ میلیارد (تعداد صفحات موجود در فهرست موتورهای جستجو) به دست آورد؛ در این روش هم تقریبا تعداد کاغذهای مورد نیاز به ۳۰۵٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ می‌رسد. این رقم تنها تخمین بوده و ممکن است خطایی در میانگین به دست آمده وجود داشته باشد.
 
شبکه‌ی اینترنت همواره در حال تغییر بوده و به دست آوردن تعداد کاغذهای مورد نیاز برای پرینت کردن کل صفحات آن، بسیار سخت است. بی شک سوالی که بلافاصله پس از به وجود می‌آید این است آیا این امکان وجود دارد که بتوان پرینت گرفت؟ نظر شما در این خصوص چیست؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.