امنیت

فناوری اطلاعات

May 26, 2015
15:46 سه شنبه، 5ام خردادماه 1394
کد خبر: 70429

کارگروه پدافند سایبری تاسیسات هسته‌ای نطنز راه اندازی شد

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از تشکیل کارگروه پدافند غیرعامل در صنعت هسته ای، برق و گاز خبر داد.
سردار غلامرضا جلالی در حاشیه افتتاح دومین نمایشگاه صنعت بومی سایبری اظهار داشت: زیرساخت‌های حیاتی کشور در حوزه سایبر شناسایی و کارگروه‌‌های سایبری مجزا در همه حوزه‌ها تشکیل شده‌اند. برای مثال کارگروه پدافند سایبری در حوزه هسته‌ای برای تاسیسات هسته‌ای نطنز راه‌اندازی شده و در دو سال گذشته هیچ حادثه جدی‌ای، این بخش را تهدید نکرده است.
 
اهمیت تهدیدهای سایبری در صنعت برق 
 
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور اولویت بعدی سازمان پدافند غیر عامل را مربوط به حوزه برق دانست و گفت: این مجموعه نیز در بخش سایبری در دنیا با حوادث جدی روبرو است. بر این اساس کارگروه مشترکی با شرکت توانیر برای پدافند این حوزه راه‌اندازی شده است.
 
نصب نخستین محصول اسکادای بومی در تاسیسات گاز
 
رئیس سازمان پدافند غیر عامل با اشاره به اولویت پدافندی در بخش گاز نیز گفت: اولین محصول اسکادای بومی کشور در حال نصب است که با حمایت مجموعه قرارگاه پدافند سایبری و مرکز ملی فضای مجازی، این محصول در تاسیسات گاز مورد استفاده قرار گرفته است.
 
وی همچنین درباره علت برگزاری نامنظم جلسات شورای عالی فضای مجازی، گفت: جلسه آینده احتمالا با حضور اعضای جدید این شورا تشکیل می‌شود، زیرا مدت حکم اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی به پایان رسیده است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.