امینت

تلفن همراه

May 28, 2015
9:27 پنجشنبه، 7ام خردادماه 1394
کد خبر: 70458

پیامی‌ که برنامه‌ Message در iOS را از کار می‌اندازد

اخیرا یک ایراد جالبی در سیستم عامل iOS پیدا شده که توجه رسانه‌های مختلف خبری را به خود جلب کرده است. این ایراد باعث می‌شود برنامه‌ی Message با دریافت پیام خاصی ار کار بیافتد.
 
ایرادها معمولا بخشی جدایی‌ناپذیر از نرم‌افزارها هستند اما بعضی از این ایرادها جالب‌تر و عجیب‌تر از بقیه هستند و آسیب‌های بیشتری وارد می‌کنند، معمولا در رسانه‌ها سر و صدا می‌کنند که اکنون به توصیف یکی از این دست ایرادها که توجه بسیاری از رسانه‌ها را به خود جلب کرده می‌پردازیم. یک ایراد نرم‌افزاری جدیدی در iOS باعث می‌شود که برنامه‌ی Message در صورت دریافت پیام خاصی کاملا از کار بیافتد.
متن این پیام باید به روش خاصی نوشته شود و همچنین رشته‌ای از اعداد و علایم را دربرداشته باشد. اما همین که این متن را دریافت می‌کنید، یکی از این دو اتفاق می‌افتد: اگر برنامه‌ی ‌Message باز باشد، به طور ناگهانی بسته شده و به دنبال آن غیرقابل استفاده می شود.
اما این در بهترین حالت است. در بدترین حالت اگر این متن را هنگامی که دستگاه در حالت قفل صفحه نمایش قرار دارد دریافت کنید، آیفون خود به خود و ناگهانی ریبوت (reboot) می‌شود.
متافسفانه این متن را می‌توان از طریق آیفون‌ها و همچنین دستگاه‌های اندرویدی دیگر به گوشی‌های آیفون فرستاد، بنابراین، مراقب باشید چرا که ممکن است دوستان شما یا حتی غریبه‌ها برای شوخی این کار را انجام دهند. 
 
البته باید گفت که به هیچ وجه ممکن نیست این متن تصادفی به کسی فرستاده شود زیرا اعداد و علایم این متن باید مثل یک کد دقیقا به ترتیب خاصی نوشته شوند. انجام این کار بسته به شخصیت افراد و میزان ظرفیت آنها برای شوخی می‌تواند یک اتفاق خوب یا بد باشد. 
جالب است بدانید که مشکل از کار افتادگی برنامه‌ی Message را به راحتی می‌توان حل کرد. کافی است از شخصی که آن متن مخرب را برای‌تان فرستاده بخواهید که پیام دیگری برای‌تان بفرستد، محتوای آن هم مهم نیست چه چیزی باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.