تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

May 28, 2015
12:43 پنجشنبه، 7ام خردادماه 1394
کد خبر: 70467

با محدودیت های ویندوز 10 موبایل برای گوشی هایی با رم 512 مگابایتی آشنا شوید

در حال حاضر مایکروسافت اعلام کرده که ویندوز ۱۰ موبایل برای تمامی گوشی‌های مجهز به ویندوز ۸ موجود در بازار عرضه خواهد شد. اما عملکرد این ویندوز در دستگاه‌های پایین رده‌ مانند لومیا ۵۲۰ چگونه خواهد بود؟ در ادامه با برخی محدودیت‌های ویندوز ۱۰ موبایل برای این دسته از گوشی‌ها آشنا خواهید شد.
 
به تازگی فایلی از اسناد مایکروسافت فاش شده که نشان می‌دهد ویندوز ۱۰ موبایل روی برخی گوشی‌های هوشمند محدودیت‌هایی در عملکرد دارد. این محدودیت تنها در گوشی‌هایی است که به رم ۵۱۲ مگابایتی مجهز شده‌اند، به همین دلیل این گوشی‌ها عملکردی مشابهی نسبت به گوشی‌های ویندوز ۱۰ با رم یک گیگابایتی نخواهند داشت. برخی از این محدودیت‌ها مانند پشتیبانی نکردن از HDR قابل توجیه است، اما برخی موارد مانند VoIP و مولتی تسکینگ ممکن است تجربه‌ای ناامید کننده را برای کابران رقم بزند. البته ظاهرا مایکروسافت در آینده هیچ برنامه‌ای برای فروش گوشی‌هایی با رم ۵۱۲ مگابایتی ندارد و در طول چند ماه گوشی‌های پایین رده‌ای مانند لومیا ۴۳۰، به یک گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز شده‌اند؛ از این‌رو تنها گوشی‌های ویندوز فونی قدیمی مبتنی بر ویندوز ۸، با این محدودیت‌ها مواجه خواهند شد. بنابراین از خرید هرگونه گوشی ویندوز فون مبتنی بر سیستم عامل ۸ با حافظه‌ی ۵۱۲ مگابایت خودداری کنید.
 
موارد زیر لیستی از محدودیت‌هایی است که ویندوز ۱۰ موبایل برای گوشی‌های پایین رده مجهز به رم ۵۱۲ مگابایتی ایجاد می‌کند:
 
ادامه اجرای برنامه‌ها در پس زمینه
 هنگامی که اپلیکیشن Navigation یا مسیر یاب در پیش زمینه فعال نیست، می‌توان به مسیریابی ادامه داد: یک اپلیکیشن مسیریابی تا زمانی که حافظه رم کافی برای انجام عملیات مسیریابی در دسترس باشد می‌تواند در پس زمینه به فعالیت خود ادامه دهد. اما زمانی که حافظه‌ی کافی در دسترس قرار نگیرد اپلیکیشن مسیریابی غیرفعال خواهد شد. به همین دلیل در گوشی‌های مجهز به رم ۵۱۲ مگابایتی که حافظه‌ی کافی برای این دسته از اپلیکیشن‌ها فراهم نمی‌شود، اپلیکیشن مسیریابی غیر فعال خواهد شد.
قابلیت ثبت تصاویر HDR
ثبت تصاویر با کیفیت‌های متفاوت و تبدیل به یک تصویر HDR: تصاویر HDR که توسط گوشی‌هایی با رم ۵۱۲ مگابایت ثبت شده، به دلیل پشتیبانی از فریم‌های پایین در دوربین‌های ۵ و ۸ مگاپیکسلی، دارای کیفیت نسبتا پایینی هستند.
قابلیت VoIP
برقراری ارتباط چت ویدئویی: تقریبا تمامی تماس‌های اینترنتی در اکثر مواقع به خوبی کار می‌کنند. اما اگر حافظه‌ی رم کافی در دسترس نباشد و یک برنامه‌ی سنگین در پس زمینه اجرا شده باشد، احتمال از دست دادن برخی تماس‌ها وجود دارد. علاوه بر این، هنگام برقراری تماس ویدئویی اگر یک برنامه سنگین در پس زمینه در حال اجرا باشد، احتمال قطع شدن یا کرش تماس ویدئویی وجود دارد.
دریافت تماس‌های ویدئویی هنگامی که برنامه دیگری در پس زمینه در حال اجرا است: معمولا اپلیکیشن‌هایی که تماس‌های اینترنتی را برقرار می‌کنند حداقل به ۱۲ مگابایت حافظه‌ی رم نیاز دارند اما هنگامی که این دسته از اپلیکیشن‌ها تنها در پس زمینه در حال اجرا هستند ۲۰ مگا بایت از رم را اشغال می‌کنند. حال اگر یک برنامه‌ی سنگین اجرا شود، عملکرد اپلیکیشن‌های VoIP را مختلل می‌کنند.
برنامه‌های شخص ثالث
دانلود و اجرای هر برنامه دلخواه از استور ویندوز فون: انتظار می‌رود بیش از ۹۷ درصد از برنامه‌ها روی گوشی‌هایی با رم ۵۱۲ مگابایت به خوبی اجرا شوند، اما در این بین استثنا هم وجود دارد؛ تنها نرم افزارهایی که جهت اجرا روی حافظه‌ی رم‌ بیشتری بهینه شده‌اند، در هنگام نصب و اجرا احتمال بروز مشکل وجود دارد.
 مولتی تسکینگ
استفاده از تسک سوئیچر به منظور ادامه دادن به اجرای برنامه دلخواه:  در تعداد کمی از اپلیکیشن‌ها، به عنوان مثال هنگامی که دو یا سه اپلیکیشن همزمان اجرا می‌شوند، احتمال دارد کاربر زمانی که در میان برنامه‌ها جابجا می‌شود، با پیام Resuming مواجه شود.
اجرای یک اپلیکیشن جدید بلافاصله پس از پر شدن حافظه رم: اگر یک برنامه‌ی سنگین در حال اجرا باشد ممکن است عملکرد دیگر برنامه‌ها و جابجایی بین آن‌ها و همچنین اجرای یک برنامه‌ی جدید را مختل کند.
اینترنت اکسپلورر
بازگشت به تبی که در پس زمینه در حال اجرا است: تنها دو تب سنگین به طور همزمان قابل اجرا هستند و اگر یکی از این تب‌ها بارگذاری نشده باشد، با مراجعه‌ی مجدد کاربر به آن تب، صفحه دوباره بروزرسانی می‌شود.
اسکرول بسیار سریع در وب سایت: تنها یک درصد از وب‌سایت‌های سنگین به کندی بارگذاری شده یا باعث بسته شدن ناگهانی اینترنت اکسپلورر خواهند شد.
نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا شما نیز یکی از صاحبان گوشی‌های ویندوز فونی مجهز به رم ۵۱۲ مگابایتی هستید؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.