فناوری اطلاعات

May 28, 2015
19:14 پنجشنبه، 7ام خردادماه 1394
کد خبر: 70471

آغاز مطالعات ITU برای استانداردسازی ملزومات شبکه‌های ۵G

ITU گروهی برای استاندازدسازی ملزومات مورد نیاز شبکه تلفن همراه نسل پنجم تشکیل داد.
سیستم‌های IMT-2020 سرعت و پایداری ارتباطات بی‌سیم در زیرساخت‌های فیبر نوری را قادر می‌سازد.
کاربرد بالقوه سیستم‌های IMT-2020 علاوه بر صوت و ویدیو، از مراقب‌های بهداشتی تا اتوماسیون صنعتی، واقعیت مجازی، رانندگی اتوماتیک و سیستم‌های رباتیک کنترل شده را پشتیبانی می‌کند. یک میلی‌ثانیه تاخیر انتهایی برای سیستم‌های فنی به منظور تکرار تعامل انسان با محیط هدفی است که متخصصان می‌گویند باید در زمره اهداف شبکه‌های آینده باشد.
هولین ژائو، دبیرکل ITU در این باره گفت: شبکه‌های رادیویی به سرعت درحال گسترش هستند اما نیاز به توجه و توسعه بیشتر برای وجوه مختلف شبکه‌های IMT-202 هستند.
وی افزود: ارتباطات خطوط سیمی با پشتیبانی IMT-202 به شدت تغییر خواهد یافت و همکاری بخش استانداردسازی ITU و ارتباطات رادیویی یکپارچه‌سازی توسعه شبکه‌های آینده بی‌سیم و سیمی را تضمین خواهد کرد.
ون تونگ، سرپرست بخش تحقیق و توسعه ۵G هواوی نیز گفته است: ۵G تجربه‌های گسترده عظیمی در اختیار کاربران قرار خواهد داد اما چالش اصلی سرعت شبکه باقی خواهد ماند.
وی افزود: همه اعضای اکوسیستم ICT نیاز دارند تا با یکدیگر کار کنند و این مهمترین موقعیت برای ما به منظور شناخت ۵G است و به همین دلیل هم هواوی همکاری‌ها و تلاش‌های ITU را برای نیازهای نقشه راه و اکوسیستم ۵G ارج می‌نهد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.