تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

May 28, 2015
20:30 پنجشنبه، 7ام خردادماه 1394
کد خبر: 70478

با گوگل IO: کاربران از اندروید M چه می خواهند؟

کنفرانس توسعه دهندگان گوگل به نام I/O در روز پنج شنبه برگذار خواهد شد و کاربران، اکنون می خواهند تا یک بار دیگر شاهد پیشرفت های کمپانی ساکن مانتین ویو بوده و آخرین دستاوردهای آنها را در زمینه های مختلف شاهد باشند.
 
بیشترین تمرکز گوگل البته بر روی Android M و برنامه هایش خواهد بود و تلاش دارد در I/O خوش بدرخشد. در ادامه می خواهیم بیشترین انتظارتی که کاربران در خصوص نسخه جدید پلتفرم محبوبشان دارند را با شما در میان بگذاریم؛ با ما همراه باشید.
 
 
پشتیبانی از حالت چند پنجره ای یا Multiwindow
اگرچه ابتدا سامسونگ این قابلیت را در سری نوت به نمایش گذاشت و سپس نیز آن را به پرچمدارن خود یعنی سری S آورد ولی گویا گوگل هم به این ویژگی علاقه نشان داده و می خواهد آن را در اندروید خالص قرار دهد. از طرف دیگر نیز گفته می شود اپل در نسخه نهم از پلتفرم iOS می خواهد این قابلیت را به آیفون های بزرگ تر و همچنین آیپد پروی خود بیاورد.
 
بکاپ گیری کامل از دستگاه
مدت هاست که از گوگل تقاضا می شود که این قابلیت را به اندروید اضافه نماید. اکنون نیز کاربران اندروید می توانند از این ویژگی استفاده کنند که البته ابتدا نیازمند روت کردن دستگاه خود خواهند بود. کاربران اندروید تمایل دارند بدون دردسر بتوانند از تمام اجزای موبایل خود بکاپ و نسخه پشتیبان داشته باشند؛ قابلیتی که مدتی می شود در iOS قرار گرفته است.
 
بروز رسانی های سریع تر
یکی از بزرگترین مشکلات کاربران همواره این بوده که در صورت داشتن یک موبایل غیر نکسوسی، ماه ها باید در انتظار دریافت بروزرسانی ها بنشینند، آن هم در صورتی که یک پرچمدار داشته باشند. در این میان البته هم سازندگان و هم اپراتورهای مخابراتی مقصر هستند و گوگل همواره بروز رسانی های خود را در اولین فرصت ارائه نموده. اما اکنون کاربران تمایل دارند تا گوگل خود، کنترل و نظارت بیشتری بر روی این پروسه انجام دهد؛ همانگونه که مایکروسافت موبایل های قدیمی تر را نیز به نسخه دهم از ویندوز ارتقا می دهد.
 
بهبود عمر باتری
شاید بتوان گفت اگر گوگل قادر باشد مصرف انرژی مرورگر خود به نام کروم را کنترل نماید، مشکلات تا حد زیادی حل می شوند. در مجموع برخی از اپ های خود گوگل مصرف باتری زیادی دارند و با بهینه شدن آنها، عمر دستگاه کاربران نیز افزایش خواهد یافت. از طرف دیگر گوگل می تواند باز هم مدیریت رم را در محصولات اندرویدی بهبود بخشد.
 
آسان سازی تغییرات ظاهری و استفاده از تم ها
استفاده کنندگان از پلتفرم اندروید، همواره از تغییرپذیری آن لذت برده و خواسته اند تا تم اصلی را برای تنوع تغییر دهند؛ برای انجام دادن این کار، افراد مجبور به نصب لانچرهای شخص ثالث می شوند که آن ها نیز در برخی موارد دچار مشکلاتی بوده و مشخصا همانند تم اصلی گوگل، پایدار نیستند.
 
نکته عجیب اینکه گوگل خود یک فروشگاه بزرگ نرم افزاری به نام Play دارد اما هیچگاه در آن بخشی را مختص به تم ها قرار نداده؛ این یک ویژگیست که مشخصا کاربران زیادی از آن استقبال به عمل خواهند آورد.
 
پایداری
اندروید و iOS، هر دو به قدرت بالایی رسیده اند و قابلیت های زیادی را نیز در اختیار کاربران می گذارند و گزارش می شود که تاکید و تمرکز ویژه گوگل و اپل برای عرضه نسخه جدید پلتفرم هایشان، بر روی پایداری و امنیت خواهد بود. اکنون ولی کاربران انتظار دارند تا گوگل، Android M را به شکلی بی نقص در اختیارشان قرار دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.