تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

May 28, 2015
20:46 پنجشنبه، 7ام خردادماه 1394
کد خبر: 70483

با گوگل IO: گوگل نسخه‌ جدید سیستم عامل موبایل خود را با نام اندروید M رونمایی کرد

لحظاتی پیش گوگل در طول کنفرانس I/O 2015 نسخه جدید از سیستم عامل موبایل خود را معرفی کرد. سال گذشته این کمپانی در طراحی و بهینه سازی رابط کاربری اندروید عملکرد بسیار خوبی داشته و امسال نیز در نسخه‌ی جدید این سیستم عامل تغییرات بزرگی را ارائه می‌کند. 
 
گوگل امروز در حال برگزاری کنفرانس بزرگی است و در طول این رویداد از تمامی بروزرسانی‌های جدید خود رونمایی می‌کند. اندروید M، جزو تغییرات بزرگ این کمپانی است که گوگل از نوآوری‌های جدید آن در طی این کنفرانس ارائه کرد. در حال حاضر هنوز مشخص نیست که حرف M به چه معناست و گوگل به زودی جزئیات بیشتری از آن رونمایی می‌کند. گوگل پیش از این نسخه‌ی آبنبات چوبی را با حرف L یاد می‌کرد که بعدها لالی‌پاپ نام گرفت، حال انتظار می‌رود نسخه‌ی جدید این سیستم عامل نیز با تمامی امکانات و قابلیت‌های جدید ارائه شود. همان طوری که ساندار پیچای در طول کنفرانس هم اشاره کرد، در این نسخه بیشتر بر روی کیفیت تمرکز شده است.
 
بهبودهای نسخه‌ی جدید اندروید بیشتر بر روی دسترسی‌های اپلیکیشن‌ها است. اندروید M دسترسی‌های اپلیکیشن‌ها را مجزا ساخته و نسبت به هرکدام از ویژگی‌های دستگاه هوشمند یک دسترسی تعبیه کرده است. در اندروید M اپلیکیشن‌ها تنها هنگامی که بخواهند از یک قابلیت خاص یا ویژگی بخصوصی استفاده کنند، از کاربر درخواست مجوز می‌کنند. در واقع در این حالت تمامی دسترسی‌های لازم برای یک اپلیکیشن، در زمان نصب ارائه داده نمی‌شود، بلکه در حین استفاده و زمانی که اپلیکیشن به استفاده از قابلیت خاصی نیاز داشته باشد درخواست مجوز خواهد کرد.
 
به عنوان مثال، یک اپلیکیشن هنگامی که قصد دسترسی به موقعیت جغرافیایی، دوربین، میکروفن، مخاطبان، پیامک‌ها یا شماره‌ تلفن‌ها را داشته باشد، تمامی این مجوزها در حین نصب اپلیکیشن داده نمی‌شود بلکه هنگام نیاز به کاربر هشدار داده می‌شود. به این ترتیب کنترل بر روی دسترسی اپلیکیشن‌ها به صورت به مراتب دقیق‌تر و بهتری انجام می‌شود و کاربر کاملا مطلع خواهد شد.
 
 نسخه‌ی جدید سیستم عامل اندروید از امروز در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌گیرد و می‌توانند بر روی گوشی‌های نکسوس ۵، ۶ و ۹ نصب کنند. این نسخه‌ دارای تعدادی تغییرات جالب در بطن سیستم عامل است. به احتمال زیاد در پاییز سال جاری نسخه‌ی عمومی از اندروید M عرضه شده و کاربران می‌توانند آن را بر روی دستگاه‌های خود نصب کنند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.