تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

May 28, 2015
22:00 پنجشنبه، 7ام خردادماه 1394
کد خبر: 70495

با گوگل IO: گوگل بیش از یک میلیارد کاربر برای کروم، یوتیوب، اندروید و سرویس جستجویش دارد

دقایقی پیش کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل آغاز شد و ساندار پیچای به‌عنوان یکی از مدیران ارشد گوگل روی صحنه در حال ارائه‌ی آماری حول محصولات و سرویس‌هایی است که گوگل ارائه کرده است.
 
 دقایقی پیش کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل آغاز شد که در آن ساندار پیچای به‌عنوان اولین سخنران به روس صحنه ‌آمد. وی در جریان این کنفرانس آماری را ارائه کرد که بسیار جالب توجه به نظر می‌رسد. براساس گفته‌های پیچای در حال حاضر بیش از دو میلیون نفر کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل را دنبال می‌کنند. وی همچنین به این نکته اشاره کرد که 600 میلیون نفر سال گذشته حداقل یک گوشی هوشمند در اختیار داشتند.
 
به گفته‌ی پیچای بیش از 4000 ابزار مختلف مبتنی بر اندروید توسعه داده شده‌‌اند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که بیش از 35 شرکت خودروسازی در حال حاضر از اندروید اتو استفاده می‌کنند. در این بین نباید اندروید تی‌وی را نیز از یاد برد، چراکه شماری از کمپانی‌های نظیر سونی، فیلیپس و انویدیا از این پلتفرم استفاده می‌کنند. پیچای همچنین به کروم کست نیز اشاره کرد. به گفته‌ی وی تاکنون 17 میلیون دستگاه از این دانگل سخت‌افزاری به فروش رفته است. برای این دانگل بیش از 20٫000 اپلیکیشن وجود دارد و کلید این دانگل بیش از 1.5 میلیارد بار فشرده شده است.
 
باید به سرویس جیمیل نیز اشاره کرد که در حال حاضر بیش از 900 میلیون کاربر فعال ماهیانه دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.