تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

May 29, 2015
14:09 جمعه، 8ام خردادماه 1394
کد خبر: 70528

تمام تغییرات اندروید جدید

در شرایطی که از زمان رونمایی رسمی از اندروید لالی پاپ تقریبا یک سال می‌گذرد، گوگل قصد دارد به زودی نسخه جدید اندروید را معرفی کند.
 
گوگل کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود را هفته آینده برگزار خواهد کرد، جایی که در آن معمولا از یک سری جزئیات نسخه بعدی اندروید رونمایی می‌کند.
 
در این کنفرانس احتمالا محصول نهایی گوگل را نخواهیم دید و این شرکت معمولا نمایی کلی از آنچه که قرار است به بازار بیاید به توسعه دهندگان نشان می‌دهد. اما در مجموع می‌توان با مهمترین ویژگی‌های جدید اندروید آتی آشنا شد.
 
گوگل سال گذشته با رابط کاربری جدید خود، تغییرات شگرفی در اندروید ایجاد کرد که نسخه لالی پاپ را رنگی تر و کار با آن را قدری نرم تر کرد.
 
در این مطلب به تغییراتی که انتظار می‌رود در نسخه بعدی اندروید اعمال شود اشاره می‌کنیم.
 
اندروید بعدی با حرف M شروع می‌شود
 
گوگل معمولا یک روند الفبایی را برای نامگذاری نسخه‌های اندروید دارد. برای مثال اندروید 4 آیس‌کریم ساندویچ، اندروید 4.2 و 4.3 جلی بین، اندروید 4.4 کیت کت و اندروید 5 لالی پاپ نام داشتند که به ترتیب حروف الفبای I، J، K و L در ابتدای نامهای آنها دیده می‌شود.
 
این به این معنی است که نام نسخه بعدی اندروید با حرف M شروع خواهد شد ولی هنوز مشخص نیست که گوگل نام چه دسری را روی اندروید بعدی خود خواهد گذاشت.
 
گوگل اخیرا در مراسمی به طور اتفاقی شروع نام نسخه بعدی با حرف ام را تایید کرد و گفت: اندروید ام قدرت اندروید را به تمامی محیط های شغلی خواهد رساند.
 
بدون رمزعبور وارد اپلیکیشن‌ها شوید
 
نسخه بعدی اندروید ظاهرا دارای قابلیتی خواهد بود که به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از اثرانگشت و بدون تایپ رمزعبور وارد یک سری از اپلیکیشن‌ها شوند. انتظار می‌رود گوگل این قابلیت جدید را هفته آینده رو کند.
 
البته این قابلیت روی تمام گوشی‌های اندرویدی کار نخواهد کرد زیرا تنها تعداد کمی از گوشی‌های اندرویدی دارای حسگر تشخیص اثر انگشت هستند که شامل گالکسی اس 6، گالکسی اس 6 اج، گالکسی اس 5 و اچ تی سی وان ماکس می‌شوند.
 
اگر این قابلیت به اندروید بعدی راه پیدا کند به معنی اینست که گوشی‌های بیشتری از جمله گوشی‌های نکسوس به حسگر اثر انگشت مجهز خواهند شد.
 
تمرکز روی قابلیت‌های خانه هوشمند
 
گزارشها حاکی است که گوگل در حال کار روی نرم افزار جدیدی برای کنترل وسایل الکترونیکی خانه است تا نسل بعدی یخچال‌ها و لامپ‌های هوشمند با گوشی موبایل روشن یا خاموش شوند.
 
اگر این موضوع صحت داشته باشد شاهد قابلیت‌های جدیدی خواهیم بود که گوشی شما را به لوازم خانه نزدیک تر می‌کند. برای مثال گوگل در اندروید لالی پاپ قابلیت جدیدی را معرفی کرد که اگر کاربر یک ساعت هوشمند اندرویدی به دست داشته باشد، به طور خودکار قفل گوشی را باز می‌کند.
 
ارتباط بیشتر با خودرو
 
گوگل ظاهرا قصد دارد همزمان با رونمایی از اندروید ام خبرهای جدید مهمی را درباره پلت فرم خودرویی خود اعلام کند. این امر حاکی از اینست که شاهد کارایی بیشتری در سیستم عامل اندروید و سازگاری آن با "اندروید اتو" که سال گذشته رونمایی شد، خواهیم بود.
 
در حال حاضر اندروید اتو روی گوشی نصب و به سیستم مولتی مدیا خودرو متصل می‌شود. اگر گوگل تصمیم بگیرد یک پلت فرم کامل برای خودرو بسازد این رویه می‌تواند تغییر کند.
 
هوشمندتر شدن نوتیفیکیشن‌ها
 
گوگل احتمالا در حال کار روی یک سیستم جدید نوتیفیکیشن است که تمام پیام‌ها روی تمام دستگاه‌ها را واحد خواهد کرد. برای مثال اگر شما نوتیفیکیشنی را در رایانه دسکتاپی یا لپ تاپ خود ببینید این پیام به طور خودکار از گوشی شما حذف خواهد شد تا شما پیام‌های قدیمی را مشاهده نکنید. این تغییر کوچک است اما می‌تواند بسیار مفید باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.