اپراتورها

تلفن همراه

May 30, 2015
12:59 شنبه، 9ام خردادماه 1394
کد خبر: 70581

مهاجرت ایرانیان از تلگرام به نرم افزار سوم

اختلالات به وجود آمده در استفاده از تلگرام کاربران خانه به دوش را به جستجو واداشته تا نرم افزار سوم را به جای این نرم افزار پیام رسان جایگزین کنند.
 
این روزها اکثر کاربران تلفن همراه هوشمند در استفاده از اپلیکیشن تلگرام دچار مشکل شده اند و انگشت انتقاد کاربران در گروههای مجازی به سمت اپراتورهای تلفن همراه است.
 
این موضوع ما را بر آن داشت تا گفتگویی با مسئول سه اپراتور تلفن همراه در این زمینه داشته باشیم.
 
 
طبق اطلاعات دریافت شده،یکی از مسئولین اپراتور همراه اول در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:این شرکت هیچ مشکلی در ارائه خدمات اینترنتی ندارد و اختلال ایجاد شده در اپلیکیشن تلگرام یک اختلال از سوی شرکت تولید کننده و خدمات رسان آن است.
 
 
بعد از همراه اول به سراغ مدیر روابط عمومی ایرانسل رفتیم.
 
کریم بیگی در پاسخ به سوال مطرح شده،اختلالات ایجاد شده در پیام رسان تلگرام را رد کرد و گفت:ایرانسل از نظر فنی هیچ دخالتی در پهنای باند توزیع شده ندارد.
 
 
مهندس جباری معاون تجاری اپراتور رایتل نیز اظهار داشت:رایتل هیچگونه اختلالی در زمینه ارائه خدمات اینترنتی ندارد و این مشکل صرفا مربوط به شرکت ارائه دهنده اپلیکیشن نام برده است.
 
 وی در پایان خاطر نشان کرد:اپراتورهای تلفن همراه صرفا بسترساز ارائه خدمات هستند و تصمیمی  در ایجاد محدودیت استفاده از تلگرام را ندارند.
 
معاون تجاری رایتل برای درک بهتر در عدم دخالت اپراتور ها در ایجاد محدودیت به یک مثال بسنده کرد و گفت:این انتقادات مثل این می ماند که ما جاده ای ساخته ایم و خودمان تصمیم می گیریم چه خودرویی از آن عبور کند یا نکند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.