بازار سرمایه

May 30, 2015
13:32 شنبه، 9ام خردادماه 1394
کد خبر: 70590

سردرگمی سهامداران در تالار شیشه‌ای

بورس تهران در معاملات اولین روز هفته با رشد محدود 17 واحدی مواجه شد و با سردرگمی ناشی از مذاکرات هسته‌ای و آینده مبهم تالار شیشه‌ای دست و پنجه نرم کرد.
 
در معاملات اولین روز هفته تالار شیشه‌ای، شاخص بورس تهران رشد ناچیز 17 واحدی را تجربه کرد و با نگاه به مذاکرات هسته‌ای و نیز حمایت اندک برخی حقوقی ها به مسیر خود ادامه داد.
 
این در حالی است که در بازار امروز همانند روزهای گذشته جو سردرگمی و ناامیدی در تالار شیشه‌ای موج زد و بورس تهران با بی انگیزگی سهامداران همراه شد به طوری که در معاملات امروز سهامداران بیشتر به سمت شرکت‌های کوچک سوق پیدا کردند و به خرید سهم تمایل کمی نشان دادند بر این اساس ارزش و حجم معاملات به شدت افت کرد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 280 هزار میلیارد تومان عقب نشست.
 
در بازار امروز بورس تهران شرکت‌های کشتیرانی، ارتباطات سیار، پالایش نفت بندرعباس، اصفهان، بانک صادرات، گروه بهمن، پتروشیمی مبین و مپنا در رشد اندک بورس تاثیر گذار بودند و در مقابل تاثیر منفی شرکتهایی مانند هلدینگ خلیج فارس، تاپیکو، فولاد مبارکه، حفاری شمال و ملی مس مانع از رشد بیشتر شاخص بورس شد.
 
در بازار امروز بورس تهران شرکت‌های ایران ترانسفو، صنعتی بارز و کشتیرانی از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند و نفت پارس، سیمان قائن و سیمان خزر بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.
 
به این ترتیب فضای مبهم آینده و نیز انتظار سهامداران برای نتیجه مذاکرات هسته‌ای موجب سردرگمی سهامداران تالار شیشه‌ای و در نتیجه انگیزه کم آنها برای خرید سهم شد به طوری که در بازار امروز تنها 354 میلیون سهم به ارزش 59 میلیارد تومان داد و ستد شد و بیشتر حقیقی‌ها در فروش سهام مشارکت بیشتری داشتند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.