تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

May 30, 2015
16:27 شنبه، 9ام خردادماه 1394
کد خبر: 70610

با استفاده از اندروید M می‌توانید برنامه‌ها‌ی‌تان را روی ‌MicroSD ذخیره کنید

یکی از ویژگی‌های جدید اندروید M این است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا برنامه‌های‌اش و اطلاعات مربوط به آن‌ها را به‌طور کامل روی کارت‌های حافظه‌ی خارجی مثل MicroSD ذخیره کند.
 
گوگل در طول مدت زمان فعالیت‌اش تقریبا هیچ زمانی به پشتیبانی از کارت‌‌های حافظه‌ی MicroSD علاقه نشان نداده بود؛ اما حالا به‌نظر می‌رسد تیم طراحی این مجموعه قصد دارد در این زمینه کمی نرمش از خودش نشان دهد.
یکی از ویژگی‌هایی که گوگل در جریان کنفرانس Google I/O درباره‌ی آن سخنی به میان نیاورد، قابلیت ASD است. قابلیت ASD به این معناست که با استفاده از اندروید M می‌توان یک کارت حافظه‌ی خارجی مثل ‌MicroSD را طوری پاک و رمزگذاری کرد که مثل حافظه‌ی داخلی عمل کند. با این تفاسیر این‌طور به‌نظر می‌رسد که گوگل دیگر MicroSDها را صرفا ابزاری برای ذخیره‌ی فایل‌های صوتی و تصویری نمی‌داند؛ بلکه به کمک این تجهیزات ذخیره‌سازی می‌توان برنامه‌ها و داده‌های مربوط به آن‌ها را به MicroSD یا دیگر تجهیزات ذخیره‌سازی منتقل کرد. االبته این احتمال هم وجود دارد که دیگر نتوان از این کارت‌ها روی سایر دستگاه‌ها استفاده کرد. دلیل‌اش هم ساده است؛ چرا که این کارت‌ها برای استفاده در هر دستگاه رمزگذاری شده‌اند.
 
 
 
قابلیت انتقال برنامه‌ها میان حافظه‌های داخلی و خارجی را سال‌ها پیش تعداد زیادی از تولیدکننده‌ها به دستگاه‌های‌شان اضافه کردند. حالا گوگل این ویژگی را به اندروید M اضافه خواهد کرد؛ با این توضیح که دیگر هیچ دستگاه نکسوسی با درگاه MicroSD در بازار وجود ندارد. این ویژگی در کنار ویژگی‌هایی مثل «پشتیبانی از حسگر اثر انگشت»، «قابلیت تغییر تم» و «تغییر بخش‌های تنظیمات، متناسب با سلایق کاربر» از ویژگی‌های اندروید M هستند که توسط دیگر تولیدکننده‌ها به آن‌ها اشاره شده است. اما باید منتظر ماند و دید که این حرکت تغییری بزرگ‌ در پس‌اش دارد (تنها اولین نسخه‌ی نکسوس یعنی Nexus One از MicroSD پشتیبانی می‌کرد) یا فقط حرکتی اتفاقی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.