امنیت

فناوری اطلاعات

May 30, 2015
17:02 شنبه، 9ام خردادماه 1394
کد خبر: 70627

هزینه سرقت و لو رفتن داده‌ها برای شرکت‌های تجاری در حال افزایش است

برآوردها حکایت از آن دارد که متوسط هزینه درز و سرقت داده‌ها برای شرکت‌های تجاری در حال افزایش است.
 
یافته‌های مطالعه‌ای که توسط شرکت Ponemon Institute و به سفارش شرکت IBM انجام شده است، نشان می‌دهد متوسط هزینه لو رفتن و سرقت داده‌ها و اطلاعات شرکت‌های تجاری در حال افزایش است. بر اساس این برآوردها، متوسط هزینه‌ای که هر شرکت بابت لو رفتن و سرقت داده‌ها متحمل می‌شود به رقم ۳.۸ میلیون دلار می‌رسد. این رقم سال گذشته ۳.۵ میلیون دلار محاسبه شده بود.
بر اساس این گزارش، هزینه ناشی از حملات سایبری و سرقت داده‌ها شامل مواردی مثل هزینه استخدام کارشناسان برای برطرف کردن حفره‌های امنیتی، تحقیق و بررسی علل درز داده‌ها، ارائه خدمات به مشتریان و پرداخت خسارت‌های آنها است. از دست دادن مشتریان پس از درز و سرقت داده‌ها نیز از جمله هزینه‌های سنگینی است که اتفاقاتی از این دست برای شرکت‌ها و موسسات تجاری برجای می‌گذارد.
سرقت داده‌ها در ماه‌های اخیر و پس از حملات سایبری به شرکت‌هایی مثل سونی سر و صدای زیادی به پا کرده است. کالب بارلو، معاون امنیتی شرکت IBM دراین باره گفته است: اکثر این اتفاقات جزء جرایم سازماندهی‌شده هستند. گروه‌هایی که دست به این حملات می‌زنند از نظر بودجه تامین هستند. آنها شب و روز کار می‌کنند. به احتمال زیاد آنها از نظر تامین بودجه و دستیابی به نیروهای متخصص بهتر از کسانی هستند که تلاش می‌کنند در مقابل این گروه‌ها بایستند.
بنا بر برآوردهای صورت گرفته در این مطالعه، در حال حاضر متوسط هزینه از دست رفتن هر رکورد داده ۱۵۴ دلار است. سال گذشته این رقم ۱۴۵ دلار اعلام شده بود. این برآوردها بر اساس مصاحبه‌های صورت گرفته با ۳۵۰ شرکت از ۱۱ کشور بزرگ جهان که قربانی سرقت داده شده‌اند، به دست آمده است. پژوهشگران در این مطالعه دریافته‌اند که صنعت خدمات سلامتی و پزشکی بیش از سایر صنایع در معرض خسارت‌های ناشی از سرقت داده‌ها قرار دارد. در این مطالعه، متوسط هزینه از دست رفتن هر رکود داده در این صنعت ۳۶۳ دلار اعلام شده است
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.