تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

May 31, 2015
9:22 یکشنبه، 10ام خردادماه 1394
کد خبر: 70635

اپل: پایش پراکنده ضربان قلب در ساعت، یک ویژگیست نه یک باگ

اپل واچ در ابتدای عرضه، هر ۱۰ دقیقه یک بار ضربان قلب کاربر را با استفاده از سنسور مخصوص، می سنجید؛ در اصل ویژگی مذکور در تبلیغات این محصول نیز اعلام شده بود و کاربران می توانستند یک تاریخچه کامل از نحوه کارکرد قلب خود داشته باشند.
 
اما در هفته ی گذشته یک بروز رسانی برای پلتفرم ساعت اپل به نام Watch OS منتشر شد. همین موضوع باعث گشته تا کاربران این ساعت هوشمند متوجه شوند پس از بروز رسانی ساعتشان، عملیات پایش ضربان قلب توسط سنسور، هر ده دقیقه یک بار صورت نمی پذیرد.
اپل نیز به این انتقادات پاسخی رسمی داده و عنوان نموده که در بروز رسانی جدید، به شکل عمدی عملیات پایش به صورت پراکنده ای انجام گرفته و هیچ باگی وجود ندارد. در صفحه ی مخصوص به پشتیبانی ساعت در وب سایت اپل که امروز آپدیت گشته، نوشته شده: «ساعت تلاش می کند تا هر ۱۰ دقیقه یک بار، ضربان قلب شما را بسنجد اما این کار را هنگامی که در حال حرکت هستید و یا دست شما مدام در حان تکان خوردن است، انجام نخواهد داد.»
 
لازم به ذکر است که قبلا توضیحی در خصوص این مسئله داده نشده بود و ساعت اپل نیز هر ۱۰ دقیقه و در هر حالتی، ضربان قلب کاربر را ثبت می کرد.
 
هنوز به شکل دقیق مشخص نیست که چرا اپل، نحوه عملکرد این بخش از ساعت را دست خوش تغییر نموده؛ کاربران پس از بروز رسانی به نسخه ۱٫۰٫۱ از Watch OS، متوجه عملکرد پراکنده ی ساعت شده بودند اما در ابتدا حتی در لیست تغییرات ایجاد شده نیز، هیچ اشاره ای به این ویژگی نشده بود.
 
در هر صورت، گمان می رود که شرکت ساکن کوپرتینو، تلاش می کند تا اشتباهات ساعت را در هنگام فعالیت های فیزیکی به این طریق کاهش دهد؛ مشخصا اگر در هنگام نشستن و آرامش، ضربان قلب ثبت شود، از دقت بالاتری نیز برخوردار خواهد بود. (البته اپلیکیشن Workout می تواند در هنگام ورزش های سنگین نیز برآورد صحیحی از میزان ضربان قلب شما داشته باشد.)
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.