بازی

فناوری اطلاعات

May 31, 2015
11:19 یکشنبه، 10ام خردادماه 1394
کد خبر: 70639

آیا NFS بعدی تماما آنلاین خواهد بود؟

اخیرا در توییتر رسمی بازی Need For Speed پستی ارسال شده که تلویحا به موضوع اجرا نشدن بازی در حالت آفلاین در هنگام عرضه اشاره دارد.
 
مجموعه بازی‌های Need For Speed از موفق‌ترین بازی‌های سبک مسابقات اتومبیل‌رانی به‌شمار می‌رود. این مجوعه بازی‌ها در مجموع بیش از صد و چهل میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته‌اند و از نظر آمار فروش در جایگاه هشت‌ام بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی قرار دارند. حالا به نظر می‌رسد طراحان قسمت جدید این بازی تصمیم گرفته‌اند از مکانیک‌هایی در آن استفاده کنند که بازی‌کننده‌ها را مجبور می‌کند برای استفاده از تمام قابلیت‌های بازی همیشه به اینترنت متصل باشند. حساب کاربری توییتر این بازی در قالب پستی رسما تایید کرده که‌ بازی جدید قرار است به اتصال اینترنتی دایم نیاز داشته باشد.
 
حالا سوالی که در این‌جا مطرح می‌شود این است که آیا این اتفاق می‌تواند ناشی از پیش‌بینی سازنده‌های Need For Speed، مبنی بر حرکت کنسول‌های بازی به سمت سازوکارآن‌لاین باشد؟ به احتمال قوی، پاسخ این سوال مثبت است. نه تنها دنیای بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی، بلکه کل دنیای تکنولوژی به سمت آن‌لاین شدن پیش می‌رود. به‌عنوان مثال تا همین چند وقت پیش فضای ابری در اینترنت وجود نداشت و برای ذخیره‌سازی اطلاعات باید از کارت‌های SD استفاده می‌کردیم. این کارت‌ها بر اثر ضربه، قرار گرفتن در میدان‌های مغناطیسی قوی و گرما خراب می‌شدند و چه بسا اطلاعات‌شان برای همیشه از بین می‌رفت. اما امروزه به لطف وجود حافظه‌های تحت شبکه یا به عبارتی حافظه‌های ابری این مشکل برطرف شده است؛ به جای این که اطلاعات خود را در کارت SD ‌ذخیره کنیم، آن‌ها را با استفاده از سرویس‌هایی مثل Drop Box، Google Drive، iCloud، One Drive و… در فضای اینترنت ‌آپلود کرده و به این ترتیب نه‌تنها آن‌ها را از خراب شدن مصون نگه‌ می‌داریم، بلکه هر کجا که بخواهیم می‌توانیم به‌راحتی به‌ آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنیم. حتی می‌توانیم این فایل‌ها را با دیگران به اشتراک بگذاریم و فایل‌های آن‌ها را هم ‌مشاهده کنیم. کار با دنیای اطلاعات به لطف اینترنت راحت‌تر از هر زمان دیگری شده است.
 
پس چرا این اتفاق برای هنر صنعت بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی نیافتد؟ تصور کنید دیگر نیاز نباشد برای پیدا کردن بازی مورد علاقه‌تان کل شهر را بگردید؛ بلکه تنها از لیست انتخاب‌ش کنید و پس از پرداخت هزینه، به بازی مشغول شوید. نظیر این اتفاق در حال حاضر در بازی‌ها و برنامه‌های تلفن‌های هوشمند افتاده است.به‌هر حال تصمیم جدید سازنده‌های NFS خیلی به مذاق بازی‌کننده‌ها خوش نیامده و قصد دارند در اعتراض به آن امضا جمع کنند. جدیدترین قسمت از مجموعه بازی‌های NFS قرار است پاییز امسال برای کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن4 به‌همراه رایانه‌های شخصی عرضه شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.