رسانه‌های اجتماعی

May 31, 2015
11:44 یکشنبه، 10ام خردادماه 1394
کد خبر: 70646

محبوبیت بالای «اسنپ‌چت» سرمایه‌گذاران را به اتخاذ تصمیمات غیرمعمول واداشته است

اسنپ‌چت در آستانه تکمیل دور جدید جذب سرمایه‌گذاری‌های مالی قرار دارد و به زودی ارزش این شرکت به 16 میلیارد دلار خواهد رسید.
 
شرکت تولیدکننده برنامه «اسنپ‌چت» (Snapchat) قصد دارد در دور جدیدی از جمع‌آوری سرمایه‌گذاری‌های مالی، 650 میلیون دلار جذب کند. به این ترتیب ارزش این شرکت به 16 میلیارد دلار خواهد رسید.
 
 
بر اساس اسنادی که در وبسایت بورس و اوراق بهادار ایالات متحده منتشر شده، اسنپ‌چت همین حالا توانسته 537 میلیون دلار از 650 میلیون دلار هدف را جمع‌آوری کند.
 
اما دور جدید، تفاوت بزرگی با دورهای قبل خواهد داشت. وبسایت «وال استریت ژورنال» گزارش داده که سرمایه‌گذاران این دور به جای خرید سهام ممتاز به خرید سهام عادی روی آورده‌اند و قصد ندارند سیاست همیشگی خود را اجرا کنند.
 
این اتفاق یعنی سرمایه‌گذاران تمام مزیت‌های سهام ممتاز مانند حق رای، دریافت سود سهام حتی در صورت کاهش ارزش سهام و دریافت جلوتر سود سهام را کنار گذاشته‌اند. این تصمیمی عادی در میان سهام‌داران نیست. اما علت چیست؟ محبوبیت بسیار بالای اسنپ‌چت!
 
 
نسبت رده‌های سنی مختلف در شبکه‌های اجتماعی
 
موسس و مدیرعامل این شرکت، «ایوان اشپیگل» اواخر هفته قبل در کنفرانس Code خبر داد که این شرکت 100 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. نتیجه یک تحقیق آماری نیز نشان می‌دهد که حدود 50 درصد از کاربران اسنپ‌چت را افراد 18 تا 24 سال تشکیل می‌دهند؛ مزیت بسیار بزرگی که هیچ کدام از شبکه‌های اجتماعی ندارد.
 
وال استریت ژورنال از شرکت‌های علی‌بابا به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری‌کننده در این دور نام برده است. علی‌بابا در دور قبل (ماه مارس) نیز 200 میلیون دلار در اسنپ‌چت سرمایه‌گذاری کرد و ارزش آن را به 15 میلیارد دلار رساند.
 
اسنپ‌چت در اکتبر سال 2014 درآمدزایی از برنامه محبوبش را با سیستمی تبلیغاتی آغاز کرد. اشپیگل وعده داده که این شرکت به زودی به بورس عرضه خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.