سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

May 31, 2015
13:30 یکشنبه، 10ام خردادماه 1394
کد خبر: 70649

مایکروسافت اپلیکیشن‌های گران را به ویندوز استور نمی‌پذیرد

شرکت مایکروسافت به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار هشدار داده است که اپلیکیشن‌های گران را در ویندوز استور خود نخواهد پذیرفت.
                               
شرکت سیلزفورس اعلام کرده است اپلیکیشن‌هایی را که قیمت بالاتری از حد معمول داشته باشند، یا از طراحی خوبی برخوردار نباشند، به ویندوز استور نخواهد پذیرفت. این اقدام می‌تواند به کاهش هزینه‌ و قیمت اپلیکیشن‌های ویندوز استور بیانجامد
برناردو زامورا، مدیر محصول در واحد اپ استور ویندوز مایکروسافت در این باره گفته است: قیمت یک اپلیکیشن باید نمایانگر ارزش آن باشد. مشتریان باید مطمئن باشند وقتی اپلیکیشنی را از ویندوز استور می‌خرند، قیمت عادلانه‌ای بابت آن می‌پردازند.
قیمت یک اپلیکیشن تنها موضوعی نیست که توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای تحت ویندوز باید نگران باشند. مایکروسافت همچنین هشدار داده است که اپلیکیشن‌هایی را که دارای آیکون‌های نامناسب هستند و یا از واژگان کلیدی نامربوطی برای تبلیغ آنها استفاده شده باشد، از اپ استور ویندوز حذف خواهد کرد. زامورا گفته است توسعه‌دهندگان نرم‌افزار حق ندارند با استفاده از واژگان کلیدی پرکاربرد و نامربوط، جایگاه یک اپلیکیشن در بخش نتایج جستجو را دستکاری کنند.
این اولین بار نیست که مایکروسافت دست به پاکساری ویندوز استور می‌زند. این شرکت در اوایل سال گذشته نیز ۱۵۰۰ اپلیکیشن را بدین دلیل که دارای عناوین گمراه‌کننده بودند، از ویندوز استور حذف کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.