اینترنت و شبکه

رگولاتوری

May 31, 2015
16:21 یکشنبه، 10ام خردادماه 1394
کد خبر: 70659

پرهیز وزیر از رودرویی رسانه‌ای با دبیر شورای عالی فضای مجازی: قرارنیست هرفردی که حرفی میزند من و معاونانم به آن پاسخ دهیم

وزیر ارتباطات در واکنش به اعلام علاقه‌مندی مخابرات برای بازگشت به تعرفه‌ قبل از هم‌کدی، گفت: یعنی مخابرات می‌خواهد آبونمان 900 تومانی خود را به 30 تومان سابق بازگرداند؟
 
محمود واعظی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که اکنون که شرکت مخابرات در مدیریت دچار مشکل شده، وزارت ارتباطات چه برنامه‌ای برای برون‌رفت این شرکت از شرایط فعلی دارد؟ اظهار داشت: قطعا به مخابرات کمک می‌کنیم، اگرچه مالکیت مخابرات خصوصی‌ شده، اما حاکمیت آن خصوصی نیست و باید تلاش کنیم، این شرکت سیاست‌های کشور را دنبال کند.
وی ادامه داد: قطعا از مخابرات حمایت می‌کنیم، اما حمایت تنها به معنای افزایش تعرفه نیست و می‌تواند ابعاد مختلفی داشته باشد.
 
واکنش وزیر ارتباطات به اظهار علاقه مخابرات به بازگشت تعرفه‌های قبل
 
وی در واکنش به اعلام علاقمندی مخابرات به بازگشت به تعرفه‌های قبل از هم‌کد سازی، گفت: یعنی مخابرات می‌خواهد آبونمان 900 تومانی خود را به 30 تومان سابق بازگرداند؟ اگر مخابرات چنین پیشنهادی دارد، آن را با کمیته تنظیم مقررات و نه با رسانه‌ها در میان بگذارد.
 
پرهیز وزیر از رودرویی رسانه ‌ای با دبیر شورای عالی فضای مجازی
 
وزیر ارتباطات در پاسخ به گفته دبیر شورای عالی فضای مجازی که گفته بود گزارش وزارت ارتباطات درباره شبکه ملی اطلاعات در حد یک صفحه و پاورپوینت بوده، گفت: اگر گزارش را به شیوه پاورپوینت ارائه کنیم، می‌گویند اطلاعات در حد پاورپوینت ارائه شده است؛ اگر روی کاغذ ارائه کنیم می‌گویند در حد کاغذ است، اما ما که نمی‌توانیم شبکه ملی اطلاعات را از کل کشور به یک اتاق ببریم. براین اساس ناچاریم گزارش‌های خود را بر روی پاورپوینت ارائه کنیم.
 
وی همچنین در مقابل سوال‌های مکرر خبرنگاران، از واکنش به اظهارات دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی پرهیز کرد و تاکید کرد که قرار نیست، هر فردی که حرفی می زند من و معاونانم به آن پاسخ دهیم.
 
ایرانیان‌نت هنوز وقت دارد
 
وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که آیا پروانه اپراتور چهارم (شرکت ایرانیان نت) قرار است تعلیق شود؟ گفت: هنوز این اپراتور فرصت فعالیت دارد و در 7 استان نیز کار خود را شروع کرده است.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.