لبه تکنولوژی

June 1, 2015
22:08 دوشنبه، 11ام خردادماه 1394
کد خبر: 70709

شورولت‏های اندرویدی و آی.اُ.اس 2016 وارد بازار می‏شوند

شرکت شورولت اعلام کرد که در خودروهای سال 2016 خود از سیستم‌عامل‏های اپل کارپلی و اندروید اتو استفاده خواهد کرد.
یک روز پس از اعلام هیوندای مبنی بر استفاده از سیستم‌عامل اندروید در خودرو سوناتا 2015، شورولت نیز اعلام کرد که در 14 مدل از خودروهای سال 2016 خود از سیستم‌عامل‌های اپل کارپلی و اندروید اتو استفاده خواهد کرد. این سیستم‌ها می‌توانند نمایشگر مولتی مدیای خودرو را که گاهی کسل‌کننده می‌شوند، به یک اسمارت فون تبدیل کنند. 
اندروید اتو در مرحله اول در هفت مدل خودرو که دارای سیستم مولتی مدیا هفت اینچی مای‌لینک هستند پشتیبانی خواهد شد که شامل خودروهای اسپارک، کروز، کامارو، مالیبو و سیلورادو می‏شوند. سیستم اپل کارپلی نیز در 13 مدل از خودروهای سال 2016 که دارای نمایشگر هشت اینچی هستند شامل ایمپالا، کوروت، تاهوئه و ولت تعبیه خواهد شد. 
شورولت اعلام کرد پشتیبانی از اندروید اتو روی نمایشگر هشت اینچی مای لینک احتمالا اواخر سال 2016 روانه بازار خواهد شد ولی به زمان دقیق آن اشاره نکرد. این شرکت خودروسازی افزود، در حال افتتاح بیش از هزار مرکز پشتیبانی از مشتریان برای آموزش مالکان خودروهای شورولت در زمینه نحوه اتصال گوشی‌های هوشمند به خودرو و کمک به آنها در این زمینه است. کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل رابط کاربری آشنای اندروید و iOS را به داخل خودرو می‏آورند. با فشردن یک دکمه روی فرمان خودرو می‏توانید تماس تلفنی برقرار کنید، پیام متنی دریافت کنید یا بفرستید، از اپلیکیشن‏های مختلف استفاده کنید، از امکانات راهبری استفاده کنید، نزدیک‌ترین رستوران یا دیگر اماکن را پیدا کنید و در سفری یا گوگل موضوعی را جست‌وجو کنید. 
برای استفاده از کارپلی باید یک آی‌فون 5 یا بالاتر و برای استفاده از اندروید اتو باید یک گوشی با اندروید 5 لالی پاپ داشته باشید. پیش‌تر شرکت خودروسازی هیوندای اعلام کرد که هیوندای سوناتا 2015 اولین خودرو تولید شده در جهان است که دارای سیستم‌عامل جدید اندروید «اتو» گوگل است. این شرکت خودروسازی افزود، در حال افتتاح بیش از هزار مرکز پشتیبانی از مشتریان برای آموزش مالکان خودروهای شورولت در زمینه نحوه اتصال گوشی‌های هوشمند به خودرو و کمک به آنها در این زمینه است. کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل رابط کاربری آشنای اندروید و آی اُ اس را به داخل خودرو می‌آورند
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.