سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 4, 2015
8:18 پنجشنبه، 14ام خردادماه 1394
کد خبر: 70748

لپ تاپ بعدیتان احتمالا از کلید فاصله با قابلیت لمسی برخوردار خواهد بود

کلید «فاصله یا spacebar» شاید پر استفاده ترین کلید روی کیبورد کامپیوتر شما باشد اما به تازگی خبر هایی می رسد که شاید باز هم استفاده ی بیشتری را برای این کلید به ارمغان آورد.
 
Synaptics یک کمپانیست که ترکپد لپ تاپ ها را طراحی می کند و به تازگی خبر از ایده ی بسیار جالب خود داده؛ شرکت یاد شده می خواهد از فناوری تاچ در کلید فاصله بهره گرفته و ژست های حرکتی بیشتری را به کلید مذکور بیاورد.
 
 
با اضافه شدن SmartBar می توانید ژست های حرکتی بیشتری را در اختیار داشته و در عمل، سرعت و کارایی خود را بالا ببرید. کمپانی Synaptics اذعان دارد با استفاده از اسمارت بار، کاربران می توانند تا پنج ژست حرکتی جدید را (بر اساس جایی که بر روی کلید فاصله کلیک می شود) در لپ تاپ و نوت بوک های خود تجربه کنند.
 
یکی از بهترین ویژگی های اسمارت بار، در اصل قابلیت انتخاب یا Select کردن متن با کشیدن انگشت روی متون است. (البته هم اکنون نیز می توانید این کار را با کلید های فیزیکی خود کیبردتان انجام دهید؛ در ویندوز کنترل و شیفت را با هم فشرده و فلش چپ یا راست را فشار دهید. در مک نیز با استفاده از کلید های آپشن و شیفت علاوه بر فلش چپ یا راست، به انتخاب کلمات بپردازید.)
 
 
قابلیت دیگری که البته شاید زیاد هم کاربردی نباشد، استفاده از انگشت ها برای زوم کردن در یک صفحه است؛ به این طریق که می توانید دو انگشت خود را بر روی کلید فاصله گذاشته و آنها را به طرفین بکشید. این قابلیت از جایی بی استفاده به نظر می رسد که ترکپد ها نیز معمولا از ویژگی مشابه برخوردار هستند.
 
از خود ژست های حرکتی مهم تر، ایده و نوع ساخت آن است؛ تصور کنید لپ تاپ های HP، لنوو و دل به اسمارت بار مجهز گردند، مشخصا خود این سازندگان نیز می توانند نرم افزار را توسعه داده و ژست های حرکتی کاربردی تری را برایش ابداع نمایند.
 
باید دید سازندگان نوت بوک ها می توانند با استفاده از SmartBar، پاسخی به ترک پد جدید اپل که از فناوری Force Touch بهره می برد دهند یا خیر. گفته می شود اولین محصولاتی که به فناوری مذکور مجهز هستند، در اواخر سال میلادی جاری به بازار خواهند رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.