بازی

فناوری اطلاعات

June 6, 2015
11:06 شنبه، 16ام خردادماه 1394
کد خبر: 70780

پلی‌استیشن۴ یک ترابایتی می‌شود

عرضه بازی‌های ویدئویی جدید و البته سنگین از منظر حجم در نمایشگاه سرگرمی‌های الکترونیکی ۲۰۱۵ موجب شده تا سونی به فکر ارائه پلی‌استیشن ۴ یک ترابایتی بیفتد.
 
 
کمپانی سونی هم‌اکنون پلی‌استیشن4 را با حافظه داخلی 500 گیگابایت به فروش می‌رساند در حالیکه ممکن است مدل جدید یک ترا بایتی در نمایشگاه سرگرمی‌های الکترونیکی 2015 معرفی شود. این نمایشگاه فرصت خوبی برای ارائه محصولات ویدئویی گیم است.
با اینکه امکان افزودن درایو بزرگتری از حافظه به PS4 کنونی وجود دارد اما مدل یک ترابایتی به شکل اتومات از این قابلیت پشتیبانی می‌کند.
چنین اقدامی قطعا برای آن دسته از گیمرها که مدام در حال دانلود بازی از فروشگاه پلی‌استیشن هستند، مفید است و دیگر نیاز به سایت‌های دیگر جهت دانلود نسخه بسته‌بندی شده ندارند.
طرح این محصول که توسط سونی به کمیسیون فدرال ارتباطات ارائه شده نشان می‌دهد که دستگاه جدید ظاهرا به علت حذف دیسک بلو‌-ری کمی سبک‌تر شده است.
با توجه به اینکه حتی اطلاعات دقیقی در ارتباط با این طرح جدید توسط سونی مطرح نشده اما انتظار می‌رود که مدل یک ترابایتی 50 تا 100 یورو گران‌تر از مدل 500 گیگابایتی باشد.
مایکروسافت نسخ محدودی از ایکس‌باکس یک ترابایتی را در گذشته معرفی کرده بود که به سرعت از چرخه فروش خارج شد.
با توجه به اینکه بیشتر گیمرهای رایانه‌ای تجهیزاتی نظیر دو ترابایت هارد یا 512 گیگابایت SSD دارند، حافظه 500 گیگابایتی برای این قشر به عنوان هارد کمی ناراحت کننده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.