سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 6, 2015
12:11 شنبه، 16ام خردادماه 1394
کد خبر: 70793

کوچکترین فلش دنیا را ببینید

شرکت سن دیسک از کوچکترین حافظه فلش ۱۲۸ گیگابایتی «یو اس بی۳» دنیا رونمایی کرد.
یکی از بزرگترین رقابت ها بین شرکت ها و کمپانی های مختلف را می توان در ساخت و تولید کوچکترین وسایل فناورانه دانست تا نه تنها توجه مخاطبان بیشتری را به خود جلب کنند بلکه بتوانند نام کمپانی خود را به عنوان پرچمدار به ثبت برسانند.
اکنون  SanDisk از کوچکترین حافظه فلش ۱۲۸ گیگابایتی USB ۳.۰ دنیا با نام SanDisk Ultra Fit ۱۲۸GB رونمایی کرده که حتی از یک سکه ده سنتی نیز کوچکتر است. این فلش  کوچک ۱۲۸ گیگابایت ظرفیت داشته و می تواند تا ۱۶ ساعت ویدئویی با رزولوشن  ۱۰۸۰ پیکسل را با سرعت ۱۳۰ مگابایت در ثانیه را در خود ذخیره کند. این فلش با قیمتی در حدود ۱۱۹ دلار عرضه خواهد شد.
 
 
 SanDisk به همراه این فلش و برای جلوگیری از دست یابی به اطلاعات شخصی  کاربران نرم افزاری با نام SecureAccess را نیز عرضه خواهد کرد. اطلاعات شخصی یا داده ها می توانند با رمزگذاری ۱۲۸ بیتی این نرم افزار روی فلش درایو ذخیره شوند در نتیجه به دلیل وجود رمز روی این فلش دسترسی آن محدود می شود. این فلش در حالی رونمایی شد که  SanDisk از حافظه های SSD اکسترنال خود نیز رونمایی کرد.
 
از دیگر محصولات جدید و متفاوت ارائه شده در این کمپانی می توان به فلش USB۳.۰ با حافظه ۲۵۶ را نام برد که بالاترین حجم در میان فلش های عرضه شده در این کمپانی را داراست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.