فناوری اطلاعات

June 6, 2015
12:50 شنبه، 16ام خردادماه 1394
کد خبر: 70796

درخواست مدیرکل وزارت ارتباطات زنجان برای تشکیل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در این استان

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به لزوم تشکیل نظام صنفی رایانه‌ای در استان، گفت: لازم است که نماینده این گروه در جلسات به‌عنوان سخنگو و رابط با مسئولان حضور داشته باشد.
مرتضی شهامی در گفتگو با مهر با اشاره به مسیر توسعه انتخاب شده برای استان افزود: ایجاد قطب برق در زنجان به خاطر وجود شرکت‌های ایران‌ترانسفو و پارس‌سوئیچ بوده و ایجاد قطب «آی.تی» به خاطر تاثیرگذاری آن در دنیا است.
 
وی با اشاره به پیگیری‌های استاندار برای ایجاد قطب آی.تی، برق و الکترونیک در زنجان، بیان کرد: آی.تی کم‌هزینه‌ترین حوزه برای سرمایه‌گذاری و نزدیک‌ترین راه برای رسیدن به توسعه به شمار می‌آید که در تمام دنیا امتحان خود را پس داده است.
 
رئیس اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به نمونه‌های موفق در دنیا که با استفاده از آی.تی به توسعه راه یافته‌اند، بیان کرد: بر ما فرض است که می‌توانیم این کار را انجام دهیم.
 
وی با اشاره به فعالیت‌های وزارت ارتباطات، تصریح کرد: با توجه به اینکه درخصوص دولت الکترونیک وضع چندان خوب نیست و کارهای ساده را هم در این زمینه انجام نداده‌ایم، یکی از محورهای عملکرد وزارت ارتباطات، کار برای ایجاد دولت الکترونیک است.
 
شهامی توسعه کسب و کارها را از دیگر فعالیت‌های وزارت ارتباطات دانست و افزود: به این منظور وزارت ارتباطات، به شرکت‌هایی که طرح توجیهی خوبی داشته باشند،وام کم‌بهره تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان می‌دهد.
 
وی با اشاره به لزوم ایجاد کسب و کارهای نو، اظهار داشت: وزارت ارتباطات سعی دارد از این طریق برای حمایت از فارغ‌التحصیلان و «استارت آپ‌»ها از کسب و کارهای نو استقبال کند.
 
رئیس اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به لزوم حمایت دولت از دیتا سنترها و مراکز داده، اظهار داشت: براساس برنامه پنجم توسعه باید در استان‌ها مراکز داده ایجاد شود که بخش خصوصی به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه موفق باشد و باید دولت از بخش خصوصی حمایت کند.
 
وی با اشاره به لزوم ایجاد زیرساخت‌ها در زمینه فناوری اطلاعات از طریق دولت، یادآور شد: دولت باید از کارهای بزرگ و «بیگ‌دیتا»ها حمایت کند و وزارت ارتباطات آمادگی دارد که کارهای جدید در این زمینه صورت بگیرد.
 
شهامی با اشاره به مصوبه شورای عالی فضای مجازی، بیان کرد: طبق این مصوبه هرکس بتواند پهنای باند ایجاد کند باید پول آن‌را دریافت کند.
 
وی با اشاره به لزوم همکاری دستگاه‌ها برای رسیدن به دولت الکترونیک، تصریح کرد: سازمان‌هایی که به‌صورت الکترونیکی فعالیت می‌کنند رتبه بالاتری دارند.
 
شهامی گفت: همه افراد، آی.تی را پیشران توسعه می‌دانند و از بهترین‌های این حوزه انتظار تاثیر‌گذاری در تمام قسمت‌ها را دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.