اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 6, 2015
18:59 شنبه، 16ام خردادماه 1394
کد خبر: 70827

رشد اندک بازار جهاانی WLAN در سه ماهه نخست ۲۰۱۵

بازار جهانی WLAN در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۵ با رشد ۰٫۶ درصدی در مقایسه با همین زمان در سال قبل مواجه شد.
براساس نتایج تحقیقات منتشر شده از سوی IDC، رشد بخش سازمانی این بازار اندکی رشد یافته و در مقایسه با فصل های قبل، سه درصد رشد یافته است.
بعد از چندین فصل تجربه نرخ رشد بالا و تک رقمی، بازار سازمانی WLAN به پایین ترین سطح رشد در طی سال های گذشته رسید.
در این میان استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac به راه خود برای تبدیل شدن به استاندارد غالب WLAN ادامه می دهد. بعد از عرضه هفت ماه متوالی این محصول، استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac تقریبا در بیش از ۴۰ درصد دستگاه های access point عرضه شده که ۵۵ درصد از کل درآمدها را به خود اختصاص داده است. این رقم حاکی از نرخ سریع سازگاری آن در مقایسه با سرعت انتقال از ۸۰۲٫۱۱a/b/g به ۸۰۲٫۱۱n در سال ها قبل است.
با راه افتادن موج دوم عرضه محصولات ۸۰۲٫۱۱ac به بازار در نیمه دوم سال ۲۰۲۵، IDC تخمین نزده است۸۰۲٫۱۱ac به لحاظ عرضه محصول و درآمد در سال ۲۰۱۶ استاندارد حاکم در سراسر جهان تبدیل شود. افزایش درخواست های سازمانی یکی از مهمترین فاکتورهای این انتقال به شمار می رود.
به لحاظ جغرافیایی، بازار شبکه های سازمانی WLAN بیشترین رشد را در بازار آمریکای لاتین با ۳۳ درصد سهم در فصل اول سال ۲۰۱۵ داشته است. پس از آن اروپا، خاورمیانه و آفریقا با ۱۱ درصد بیشترین رشد را داشته اند و پس از آن کانادا با ۷٫۴ درصد و آسیا-اقیانوسیه با ۱٫۹ درصد قرار دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.