باندپهن

باندپهن ثابت

June 7, 2015
11:19 یکشنبه، 17ام خردادماه 1394
کد خبر: 70840

طلب ۸۸ میلیاردی مخابرات کرمانشاه

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه گفت:امواج سایت های تلفن همراه با رعایت استانداردهای مربوطه آسیبی به مردم نمی زندو باافزایش سایتها قدرت سیگنال ارسالی کاهش وتاثیرکمی بر استفاده کننده دارد.
رشد روز افزون تکنولوژی و تبدیل شکل ارتباطات از پیک و نامه و…. به شکل کنونی و رسیدن زمان آن از سالها و ماه ها به میکرو ثانیه نشان از اهمیت زیرساختها در شکل دهی این ارتباط دارد به نحوی که کوچکترین خلل در این مسیر چون یک خلا به نظر آمده و در سطوح حساس، گاه اختلالاتی را نیز در امور به وجود می آورد.
 
شرکت مخابرات به عنوان زیرمجموعه وزارت ارتباط یکی از مهمترین مجریان و تامین کنندگان زیرساخت های ارتباطی هر شهر و منطقه در عصر ارتباطات محسوب شده و لذا عملکرد مثبت یا منفی این شرکت رابطه ای مستقیم با شکل گیری یک ارتباط کیفی یا نه چندان کیفی دارد.
 
اگر بخواهیم رشد روز افزون این زیرساخت ها را طی سالیان اخیر نادیده نگرفته و آن را یک امتیاز مثبت نسبت به گذشته بدانیم در یک نقد منصفانه، خبرنگار مهر به نمایندگی از مشترکین این شبکه ارتباطی در استان کرمانشاه اعم از تلفن ثابت، همراه و…گفتگویی را با مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه انجام داده تا بتواند تا حدی به دغدغه های مردم در این زمینه پاسخ دهد.
 
مشترکان معترض به بازرسی مخابرات مراجعه کنند
 
مسیب قبادیان در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، در خصوص روند واگذاری تلفن ثابت به مشترکان در استان کرمانشاه و تاخیر در برخی واگذاری ها و اینکه آیا نظارتی بر این مسئله و روند واگذاری وجود دارد؟ گفت: واگذاری تلفن ثابت براساس اولویت ثبت نام، وجود امکانات فنی و مراجعه متقاضی برای تکمیل مراحل ثبت نام است و در صورتی که اعتراضی به این مسئله وجود دارد متقاضیان می تواننند به روابط عمومی یا بازرسی شرکت مخابرات مراجعه کرده تا بررسی  و پاسخ ارائه شود.
 
وی در خصوص ظرفیت واگذاری تلفن ثابت در استان و برنامه این شرکت برای سال ۹۴ نیز افزود: هم اکنون ۵۷۲ هزار و ۱۰۲ شماره تلفن ثابت در سطح استان کرمانشاه مشغول به کار است و برای سال ۹۴ واگذاری ۲۰ هزار شماره جدید را در برنامه شرکت مخابرات استان کرمانشاه داریم.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه در خصوص وضعیت واگذاری تلفن ثابت به مساکن مهر استان توسط این شرکت نیز اظهار کرد: به تمام متقاضیانی که در پروژه های مسکن مهر نسبت به انجام مراحل ثبت نام اقدام کرده تلفن ثابت واگذار شده است و این شرکت آمادگی دارد به متقاضیان تلفن در این اماکن تلفن ثابت واگذار کند.
 
نوع اتصال «پی سی ام» با رضایت مشترک صورت می گیرد
 
قبادیان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه «با توجه به اینکه در خطوط تلفن PCM امکان استفاده از اینترنت پرسرعت وجود ندارد، چرا در زمان مراجعه مشترک برای گرفتن اشتراک اینترنت پرسرعت این موضوع از سوی مسئولین مخابراتی به وی اعلام نمی شود تا اقدام به ثبت نام نکند؟ و مسئله دیگر اینکه چرا پس از اینکه با تاخیر این موضوع به مشترک اعلام می شود نیز، مبلغ کامل پرداختی مشترک عودت داده نشده و از سوی  مخابرات مبلغی از آن کسر شده و به وی بازگردانده می شود؟» گفت: در ابتدای مراحل ثبت نام فرم بررسی امکانات توسط متقاضی پر شده و پس از بررسی امکانات و اعلام نظر بخش های فنی شرکت مخابرات، نوع سیستم تلفن ثابت قابل واگذاری به متقاضی مشخص و به رویت آنها می رسد و پس از تایید متقاضی واگذاری تلفن انجام خواهد شد. بنابراین نوع اتصال با رضایت مشترک واگذار شده است.
 
نویز و اعوجاج تلفن های خانگی ناشی از آب رفتگی کابل هاست
 
مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر،براین اساس که «با توجه به اینکه برخی از خطوط تلفن استان از حالت آنالوگ به دیجیتال تبدیل و این اقدام بر بستر شبکه فیبر نوری صورت گرفته است، چرا علی رغم اینکه شبکه های فیبر نوری با هدف کاهش اعوجاج و نویز موجود در شبکه های کابلی ایجاد می شوند، این خطوط دارای نویز هستند؟» نیز افزود: شبکه های فیبر نوری فاقد نویز و اعوجاج است و نویز و اعوجاج در شبکه های ترکیبی «فیبرنوری – کابل مسی» ناشی از وجود قسمت های مسی بوده و در حال حاضر شبکه مشترکین در استان کرمانشاه ترکیبی است.
 
وی تصریح کرد: شبکه فیبرنوری در حال حاضر در بخش خانگی استفاده نمی شود و نویز یا اعوجاج موجود در خطوط تلفن مشترکین خانگی به طور عمده ناشی از آب رفتگی کابل های زمینی و یا مجاورت سیمکشی داخلی با خطوط برق است که امکان اصلاح آن وجود دارد.
 
سایت های تلفن همراه به مردم ضرر نمی زنند
 
قبادیان در پاسخ به سوال دیگری در خصوص مضر بودن تشعشعات سایت های تلفن همراه نیز گفت: در خصوص امواج سایت های تلفن همراه با توجه به رعایت استانداردهای مربوط در تجهیزات مورد استفاده و نیز مکان یابی مناسب، ضرری متوجه مردم نیست و تاکنون نیز تحقیقات اثبات شده ای دال بر مضر بودن آن در هیچکدام از مراکز تحقیقاتی معتبر بین المللی ارائه نشده است.
 
وی افزود: میزان تاثیرگذاری امواج الکترو مغناطیسی با توجه به طول موج و نیز قدرت تشعشع امواج صادره متفاوت است که در گوشی های تلفن همراه به علت جستجوی مدام شبکه جهت تثبیت موقعیت مکانی و دریافت سیگنال مناسب در شرایطی که تعداد سایت ها در داخل شبکه بیشتر باشد، قدرت سیگنال ارسالی کاهش یافته و به علت تماس مداوم استفاده کننده با گوشی، تاثیرکمتری خواهد داشت.
 
راه اندازی شبکه wifi در شهرها و حاشیه شهرهای استان
 
مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه از راه اندازی شبکه WIFI یا وایرلس، در استان کرمانشاه و در آینده نزدیک خبر داد و گفت: شبکه WIFI یک شبکه تازه تولد یافته است و در صورت صدور مجوز بهره برداری و نیاز مشترکین در اکثر مناطق شهری و حاشیه شهرها راه اندازی می شود.
 
قبادیان افزود:  پلان نهایی طرح توسط شرکت مخابرات ایرات در آینده تهیه و به استان ها ابلاغ می شود که در صورت اجرایی شدن مشترکین در هر نقطه که دارای شبکه WIFI باشد می توانند به اینترنت پرسرعت ADSL(صرفنظر از داشتن کابل یا ۳G) وصل شوند.
 
وی در خصوص میزان طلب شرکت مخابرات از مشترکین در بخش های مختلف هم گفت: شرکت مخابرات استان کرمانشاه از مشترکین عادی مبلغی معادل ۷۶ میلیارد ریال و از سازما ن ها ، ارگان ها و دوائر دولتی ۱۲ میلیارد ریال است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.