تلفن همراه

گوشی

June 7, 2015
15:27 یکشنبه، 17ام خردادماه 1394
کد خبر: 70855

Evleaks اسکنر عنبیه چشم پرچمدار بعدی مایکروسافت را تایید کرد

«ایوان بلس» مشهور به Evleaks تایید کرده که یکی از پرچمداران آینده مایکروسافت از اسکنر عنبیه چشم بهره می‌برد.
 
بازار تکنولوژی یک پیام مهم دارد: «می‌خواهیم سیستم‌های شناسایی زیستی را جایگزین پسوردهای بدون امنیت شما کنیم.» این هدف که با اسکنرهای اثر انگشت آغاز شد، حالا پای عنبیه چشم را نیز به این بازی جذاب باز کرده است.
 
مدتی است که قیمت اسکنرهای اثر انگشت کاهش شدیدی داشته تا شرکت‌هایی چون هواوی رسما اعلام کنند که حتی گوشی‌های پایین‌رده خود را به این اسکنرها مجهز خواهد کرد. با این کاهش قیمت، راه برای تکنولوژی‌های گران‌تر و حرفه‌ای‌تر باز می‌شود.
 
در این شرایط خبر می‌رسد که مایکروسافت یکی از شرکت‌های مطرحی است که پس از تولیدکنندگانی مانند Vivo چین قصد دارد از اسکنر عنبیه چشم در پرچمدار آینده خود استفاده کند. مایکروسافت سیستم Microsoft Hello را نیز بدین منظور در ویندوز 10 طراحی کرده است. توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از این سرویس المان‌های زیستی مانند اثر انگشت و عنبیه چشم را به عنوان یکی از متدهای ورود به برنامه‌هایشان انتخاب کنند.
 
حالا «ایوان بلس» (E. Blass) مشهور به Evleaks افشاگر نام آشنا و معتبر اینترنت خبر داده که یکی از پرچمداران بعدی مایکروسافت که با نام رمز Cityman شناخته می‌شود از اسکنر عنبیه چشم بهره خواهد برد.
 
استفاده از این تکنولوژی در پرچمدار بعدی مایکروسافت مدتی است که در شایعات اینترنتی شنیده می‌شود، اما این اولین‌باری است که یک افشاگر معروف آن را تایید می‌کند.
 
گفته می‌شود که Cityman و Talkman مایکروسافت با نام‌های رسمی Lumia 940XL و Lumia 940 به بازار معرفی خواهند شد. مایکروسافت پس از لومیا 930 از غیبت یک پرچمدار قدرقدرت در بازار رنج می‌برد؛ آیا پرچمداران جدید مایکروسافت برگ برنده این شرکت خواهند بود؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.