لبه تکنولوژی

June 7, 2015
16:22 یکشنبه، 17ام خردادماه 1394
کد خبر: 70862

تا سال 2030 هوش مصنوعی به مغز انسان راه پیدا می‌کند

درحالی‌که افراد سرشناسی مثل «استیون هاکینگ» و «ایلان ماسک» در مورد خطرات ناشی از هوش مصنوعی در آینده، به عموم مردم اخطار می‌دهند، یکی از مدیران ارشد گوگل با دیدی کاملا متفاوت از آینده روشن هوش مصنوعی سخن به میان می‌آورد. از دید «ری کرزویل» (Ray Kurzweil) هوش مصنوعی تا سال 2030 با بدن انسان یکپارچه خواهد شد.
 
«ری کرزویل» (Ray Kurzweil) مخترعی مشهور است که در حال حاضر به عنوان مدیر بخش مهندسی در شرکت گوگل فعالیت دارد و بر روی پروژه‌های هوش مصنوعی کار می‌کند. او اعتقاد دارد که در کمتر از 15 سال انسان‌ها به صورت مصنوعی باهوش‌تر می‌شوند! از دید او بشر قادر است در آینده‌ای بسیار نزدیک به موجودی تبدیل شود که نیمی انسان است و نیمی کامپیوتر.
 
او پیش‌بینی می‌کند که تفکر غیر بیولوژیکی هم به تفکر بیولوژیکی انسان‌ها اضافه می‌شود. «ری کرزویل» که اخیرا در کنفرانس Exponential Finance در شهر نیویورک سخنرانی می‌کرد به این نکته اشاره کرد که "تکنولوژی‌های امروزی به‌زودی با مغز انسان یکپارچه می‌شوند." با پیشرفته‌تر شدن پردازش و ذخیره‌سازی ابری (Cloud Computing)، مغز انسان به طور مستقیم به داده‌های موجود بر روی فضای ابری دسترسی پیدا خواهند کرد. «ری کرزویل» اعتقاد دارد که "این بخشی از طبیعت انسان است؛ ما به‌تدریج بر محدودیت‌های فیزیکی خود غلبه می‌کنیم."
تلفیق مغز انسان با هوش مصنوعی از طریق ربات‌های بسیار کوچک و مبتنی بر DNA امکان‌پذیر است. این ربات‌های میکروسکوپی می‌توانند به طور مستقیم به سیستم‌های ابری متصل شده و به شکسته شدن مرز‌های محدود مغز انسان کمک کنند. شرکت گوگل با صرف هزینه‌هایی زیاد، پروژه‌هایی از این دست را به پیش می‌برد. 
آیا انسان در دو دهه‌ی آینده به‌جایی می‌رسد که دیگر دغدغه‌ی ذهن محدود خود را نداشته باشد؟ آیا می‌توانیم تا کمتر از 20 سال آینده از افکار یا دیده‌های خود نسخه پشتیبان بگیریم؟ جواب گوگل و به‌طور خاص آقای «ری کرزویل» به این سوال، مثبت است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.