بازی

فناوری اطلاعات

June 7, 2015
16:25 یکشنبه، 17ام خردادماه 1394
کد خبر: 70863

از فورتزا موتور اسپورت6 چه می‌دانیم؟

امروز وب‌سایت ژاپنی‌ای که با هدف معرفی قسمت شش‌ام از مجموعه بازی‌های «فورتزا موتور اسپورت» (Forza Motorsport) طراحی شده بود، به شکل تصادفی اطلاعات جدیدی از این بازی را لو داد.
 
البته مسوولان سایت بلافاصله متوجه اشتباه‌شان شدند و این قسمت از سایت را غیرفعال کردند. کاربران هم بیکار ننشستند و به سرعت اطلاعات این قسمت را ثبت و در اختیار خبرگزاری‌های مرتبط با بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی قرار دادند. براساس اطلاعات منتشر شده، قسمت جدید از مجموعه بازی‌های فورتزا به مکانیک‌های «آب و هوای مرطوب»، «چاله‌های سه‌بعدی که عمق دارند » و «رانندگی درشب» مجهز شده است. همچنین برای اولین بار در طول این مجموعه بازی‌ها از مکانیک جدید state-of-the-art-physics برای شبیه‌سازی دقیق سرعت استفاده شده است.
 
قسمت شش‌ام از مجموعه بازی‌های فورتزا با وضوح تصویر Full HD و در حالت 50 فریم برثانیه اجرا می‌شود؛ این درحالی است که انتظار می‌رفت این قسمت هم مثل ‌قسمت‌های پیش از آن در حالت 60 فریم برثانیه اجرا شود. هم‌چنین سازنده‌ها به این نکته اشاره کرده‌اند که ‌قسمت شش‌ام قرار است بیش از هر بازی‌اتومبیل‌رانی دیگری در این نسل به مدل‌های مختلف خودرو مجهز شده باشد. بازی‌کننده‌ها در فورتزا6 امکان انتخاب اتومبیل محبوب‌شان از بین بیش از 450 خودرو خواهند داشت؛ خودروهایی که برای تمامی آن‌ها امکان شخصی‌سازی درنظر گرفته شده است.
 
قسمت جدید از مجموعه بازی‌های فورتزا 26 ‌پیست اتومبیل‌رانی معروف دنیا را هم در خود گنجانده است که از بین آن‌ها می‌توان به مسیرهای ‌Daytona، «ریو» (Rio) و… اشاره کرد. برای قسمت جدید قابلیت‌های متنوعی از جمله امکان بازی دو نفره آفلاین در صفحه‌ی نمایش چند قسمتی (Split-Screen) و بازی چندنفره‌ی آن‌لاین تا حداکثر 24 بازی‌کننده اشاره کرد.  هوش مصنوعی بازی هم ارتقا پیدا کرده و راننده‌های مجازی بازی عکس‌العمل‌هایی مشابه راننده‌های واقعی و حرفه‌ای از خودشان نشان می‌دهند.
بر اساس اطلاعات منتشر شده فورتزا6 در جریان نمایشگاه E3 که چند هفته‌ی دیگر در کالیفرنیا برگزار خواهد شد، قابل بازی کردن است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.