تبلت

تلفن همراه

June 7, 2015
16:40 یکشنبه، 17ام خردادماه 1394
کد خبر: 70864

احتمال اضافه شدن قابلیت «چند-کاربری» به آی‌پد

روز دوشنبه شرکت اپل قرار است نسخه‌ی جدید سیستم عامل iOS را در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود، یعنی WWDC 2015، معرفی کند. بر اساس شنیده‌ها قابلیت جدیدی به iOS 9 اضافه می‌شود که به کاربران آی‌پد اجازه می‌دهد، با حفظ حریم خصوصی، تبلت‌شان را با دیگران به اشتراک بگذارند.
 
دیروز در مورد محتمل‌ترین اتفاقات رویداد WWDC 2015 نوشتیم و به این نکته اشاره کردیم که اپل امسال به‌جای تغییرات ظاهری، بیشتر بر روی یک سری قابلیت‌های خاص در iOS تمرکز خواهد کرد. به گفته‌ی سایت 9to5Mac که شایعات و اخبار محصولات اپل را پوشش می‌دهد، به‌زودی قابلیت «چند-کاربری» به آی‌پد اضافه می‌شود و کاربران می‌توانند بدون نگرانی از دیده شدن اطلاعات شخصی‌شان در تبلت، دستگاه خود را در اختیار دیگران قرار بدهند. 
 
لازم به ذکر است که این قابلیت، پیش‌تر به سیستم عامل اندروید راه یافته بود. از اندروید 4.2 به بعد، به عبارت دیگر از سال 2012، امکان استفاده اشتراکی از تبلت و تعریف حساب‌های کاربری مختلف در دستگاه‌های اندرویدی وجود داشت. با ورود این ویژگی در آی‌پد، هر کاربر در حساب کاربری‌اش، تنها به اپلیکیشن‌ها و فایل‌های خود دسترسی دارد. این موضوع در مورد پیام‌ها، ایمیل‌ها، لیست تماس‌ها، تقویم و تقریبا تمامی مشخصه‌های شخصی iOS صدق می‌کند. 
با این حال، هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که این قابلیت در مراسم WWDC معرفی می‌شود یا خیر. اما بر اساس اطلاعات موجود، اپل بر روی این ویژگی در آی‌پدها کار می‌کند. یکی از سیاست‌های اپل این است که آی‌پد را بیش‌از‌پیش در محیط‌های آموزشی و کسب‌و‌کارها همه‌گیر کند. قابلیت «چند-کاربری» می‌تواند به این شرکت در راه رسیدن به هدفش کمک کند. با توجه به احتمال معرفی نسخه 12 اینچی آی‌پد در آینده‌ای نزدیک، اضافه شدن قابلیت «چند-کاربری» به iOS 9 چندان دور از انتظار نیست. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.