اپلیکیشن

تلفن همراه

June 8, 2015
9:51 دوشنبه، 18ام خردادماه 1394
کد خبر: 70885

کدام اپلیکیشن‌ها باتری را می‌خورند؟

 
اسمارت‌فون‌ها روز به روز قدرتمند‌تر می‌شوند، اما طول عمر باتری‌های آنها به اندازه‌ای نیست که بتواند انرژی مورد نیاز تمامی اپلیکیشن‌های موجود را تامین کند.
 
کاربران اسمارت‌فون در آمریکا به صورت متوسط 30 اپلیکیشن روی اسمارت‌فون‌های خود دارند اما براساس نتایج مطالعه‌ای جدید که توسط شرکت امنیت آنلاین AVG روی گوشی‌های اندرویدی انجام شده، اپلیکیشن‌هایی که قاتل اصلی  باتری‌ها هستند اپلیکیشن‌های مرتبط با ارسال پیامک، شبکه‌های اجتماعی و نمایش و پخش فیلم و موسیقی هستند. 
 
براساس گزارش این شرکت، بدترین این اپلیکیشن‌ها آنهایی هستند که به صورت خودکار با بالاآمدن سیستم عامل گوشی، فعال می‌شوند، چه کاربر آنها را باز کند و چه باز نکند. در این دسته‌بندی پرخورترین اپلیکیشن‌ها متعلق به فیس‌بوک، واتس‌اپ، پیام‌رسان فیس‌بوک، Kik و اپلیکیشن RetailMeNot هستند. این اپلیکیشن‌ها به صورت مداوم در پس‌زمینه اسمارت‌فون فعال بوده و در جستجوی به‌روز‌رسانی‌ها و پیام‌های جدید هستند و به این شکل مهم نیست از اپلیکیشن فیس‌بوک استفاده می‌کنید یا نه، این اپلیکیشن به سرعت باتری گوشی شما را خالی می‌کند. 
 
در میان اپلیکیشن‌هایی به به صورت خودکار فعال نمی‌شوند، آمازون،‌ کیندل، اسنپ‌چت، لاین، نتفلیکس، اسپوتیفای و آمازون شاپینگ بیشترین میزان شارژ باتری اسمارت‌فون‌ها را می‌خورند، اما درصورتی که کاربر فعالانه از این اپلیکیشن‌ها استفاده کند. اپلیکیشن وال‌مارت در این دسته‌بندی در گوشی‌های اندرویدی بیشترین میزان مصرف باتری را داراست.
 
شرکت AVG در این مطالعه بازی‌های موبایلی را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار داده‌است زیرا در این بخش تعداد اپلیکیشن‌‌ها سر به فلک می‌کشد. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهند اپلیکیشن‌های کندی کرش سودا، کندی کرش، Clash of Clans (نبرد قبیله‌ها)، Crossy Road و Solitaire بیشترین حجم از شارژ باتری اسمارت‌فون‌ها را مصرف می‌کنند.
 
این شرکت برای حفظ باتری اسمارت‌فون‌ها راهکارهایی را توصیه کرده‌است که از آن جمله می‌توان به محدود ساختن پیام‌های push، کاهش دادن دفعات بازخوانی‌ها (refresh)، خاموش کردن اتصال وای‌فای در زمانی که به آن نیازی نیست، کاهش دادن روشنایی نمایشگر، و غیرفعال کردن موقعیت‌یابی گوشی اشاره کرد.
 
این شرکت با مطالعه روی یک میلیون کاربر اپلیکیشن آنتی‌ویروس AVG در سرتاسر جهان طی سه ماهه اول سال 2015 میلادی به این نتایج دست یافته‌است. این شرکت اپلیکیشن‌هایی که از گوگل پلی کمتر از یک میلیون بار دانلود شده‌اند را از تحقیقاتش حذف کرده‌است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.