سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 8, 2015
9:54 دوشنبه، 18ام خردادماه 1394
کد خبر: 70886

رونق فروش کامپیوترهای چند کاره

 
نمایشگاه کامپوتکس ۲۰۱۵ درحالی به کار خود پایان داد که کمپانی‌های مختلف در حوزه تولید محصولات کامپیوتری، آخرین محصولات خود را به نمایش گذاشتند.
 
کمپانی دل (Dell) با ارائه محصولاتی جدید نیز در این نمایشگاه حضور داشت که از جمله آن کامپیوترهایی در اشکال و اندازه‌های متفاوت بود که کارآیی متفاوتی دارند. این کامپیوترها با وجود حالت‌ها و اندازه‌های متفاوت انتخاب‌های جدیدی را پیش روی کاربران لپ‌تاپ و کامپیوترهای شخصی قرار می‌دهند که در ادامه به بررسی این محصولات می‌پردازیم.
لپ‌‌تاپ‌هایی که تبدیل می شوند
لپ‌‌تاپ‌های تبدیل شونده این کمپانی از جمله محصولات جدیدی بود که در نمایشگاه یاد شده به معرض نمایش گذاشته شد. این لپ تاپ‌ها که به سری ۷۰۰۰ مشهورند قابلیت تبدیل شدن به چهار حالت مختلف را دارند. چهار حالت از جمله  حالت عادی لپ‌تاپ، حالت تبلت، حالت ایستاده و حالت خاصی که از کیبورد به عنوان تکیه‌گاه خود استفاده می‌کند.
باتری این لپ‌تاپ ۲۰میلی‌متری تا ۸ ساعت به‌طور مداوم کار می‌کند. کیبورد استفاده شده در این لپ‌تاپ به گونه‌ای طراحی شده که به شما این اطمینان را می‌دهد تا در مواقعی که از حالت تبلت یا ایستاده استفاده می‌کنید آسیبی به کیبورد نرسد. این سری از لپ‌تاپ‌های کمپانی دل قیمت خود را از ۵۵۰ دلار آغاز و از تاریخ ۲۱ ژوئن در آمریکا کار خود را شروع می‌کنند.
 
لپ‌تاپ‌های سری Inpsiron 5000
اما آنچه از محصولات جدید دل به چشم آمده لپ‌تاپ‌های جدید از سری Inpsiron 5000 است که در سه مدل ۱۴، ۱۵ و ۱۷ اینچی عرضه می‌شوند. پیش‌بینی می‌شود که دو مدل ۱۵ و ۱۷ اینچی این لپ‌تاپ‌ها با صفحه نمایشی فول اچ‌دی روانه بازار شوند. دو مدل دیگر ۱۴ و ۱۵ اینچی با رزولوشن اچ دی نیز در دسترس است.
در مدل ۱۴ اینچی این سری از لپ‌تاپ‌های سری ۵۰۰۰، صفحه نمایش آن لمسی است. همچنین پردازنده‌های مختلفی نیز از کمپانی اینتل برای این سری در نظر گرفته شده است. از پردازنده‌ Celeron گرفته تا پردازنده‌ جدید نسل پنجم کمپانی اینتل همگی از گزینه‌هایی هستند که این کمپانی برای کاربران در نظر گرفته است.
قیمت‌های این سری از  مدل ۱۴ اینچی لپ‌تاپ جدید کمپانی دل از ۶۰۰ دلار شروع شده و به مدل ۱۵ اینچی ۴۵۰ دلاری می‌رسد و  مدل ۱۷ اینچی نیز قیمت خود را از ۶۷۰ دلار شروع می‌کند.
 
کامپیوتر‌های All-in-One  
در بین کامپیوتر‌های All-in-One  مدل ۲۰ و ۲۴ سری ۳۰۰۰ به خوبی ارائه شده‌اند. این کامپیوتر‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند و سری 5/ 19 اینچی این دست از کامپیوتر‌ها با رزولوشن HD+ وارد بازار شده است.
همچنین سری 5/ 19 اینچی دارای پردازنده کمپانی اینتل به نام Braswell Pentium است. اما سری 8/ 23 اینچی All-in-Oneهای جدید کمپانی دل، دارای رزولوشن فول اچ‌دی هستند. در این نوع دو انتخاب پیش روی کاربر قرار می‌گیرد. در نوع اول انتخاب پردازنده‌ کمپانی AMD بوده و دیگری پردازنده‌ کمپانی اینتل است که در دسترس قرار گرفته است.
پورت‌های مختلف یواس‌بی ۲ و ۳، مموری ریدر ۴ در یک و قابلیت اتصال به وای‌فای از دیگر ویژگی‌های این کامپیوتر جمع‌وجور است. قیمت سری ۲۰ اینچی ۳۳۰ دلار است و در ماه اکتبر عرضه می‌شود در حالی که مدل ۲۴ اینچی قیمت خود را از ۴۸۰ دلار شروع می‌کند و به زودی نیز منتشر می‌شود.
 
میکرو دسکتاپ‌های جدید 
میکرو دسکتاپ‌های دل از دیگر محصولات جدیدی بود که در این نمایشگاه عرضه  شد. این کامپیوتر‌های بسیار کوچک که ابعادی به کوچکی 16/ 5 در 16/ 5 میلی متر دارند دارای پردازنده‌ کمپانی اینتل از سری Pentium یا Celeron هستند و تقریبا تمامی امکانات یک کامپیوتر بزرگ را در اختیار کاربر می‌گذارند. برای مثال ۴ پورت یواس‌بی، ورودی لن و وایرلس از امکانات ویژه‌ این میکرو دسکتاپ است. قیمت این کامپیوتر‌های کوچک ۱۸۰ دلار بوده و در حال حاضر نیز در بازار‌های جهانی قابل دسترسی هستند.
 
کامپیوتر‌های جدید DELL 
در نهایت این کمپانی رضایت کاربران سنتی و کامپیوتر‌های شخصی را نیز به دست آورده و برای این دست از کاربران محصولی را ارائه کرده است.
براساس گزارش این کمپانی به زودی سری جدید کامپیوتر‌های این کمپانی با پردازنده‌های AMD و Intel وارد بازار می‌شوند. این کامپیوترها با پردازنده و کارت گرافیک‌های NVIDEA و AMD بهترین عملکرد ممکن را برای طراحی یا بازی کردن به کاربر ارائه می‌دهند.
همچنین در صورتی که شما بازهم نیازی به چنین مشخصات فوق‌العاده‌ای از یک کامپیوتر ندارید کمپانی دل راه‌حلی نیز برای شما در نظر گرفته است. شما می‌توانید کامپیوتر‌های جدید این کمپانی با پردازنده‌ شرکت اینتل به نام  Braswell Pentium را انتخاب کنید. قیمت این کامپیوتر‌ها از ۲۸۰دلار آغاز و به زودی در مناطق مختلف جهان عرضه می‌شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.